Win 10 en formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Goede avond,

Enkele jaren geleden kocht ik een laptop met win7 , dus alles origineel .Op een bepaald moment was er win 10 en kreeg men de keuze om gratis een update te doen naar win10 , ik heb dit uitgesteld tot het laatste denk ik ,hoorde niet zoveel pos. dingen over win 10...nadien zijn er nog heel veel updates gevolgd .Momenteel heb ik problemen met outlook 2016 en mijn idee was om de computer te formateren of terug naar fabriek instellingen te zetten.Maar wat gaat er dan gebeuren ,krijg ik dan terug Win 7 en ben ik dan win 10 kwijt . Ben niet echt zo gelukkig met win 10 , maar het is misschien te gek om terug naar win 7 te gaan ...want wat met de beveiliging en de ondersteuningvan win7.

grt .
 
Windows 7 ondersteuning (beveiliging) tot 14/1 2020...
Lijkt ook wat rigoureus om terug te gaan naar fabrieksinstellingen omdat OL niet werkt... Waarom niet die er af gooien en opnieuw installeren?
 
Of een "clean install" doen van Win 10 v.1803? (als je per se met een schoon systeem wilt beginnen)
 
Upgrade met Windows 10

Waarom je geen gebruik kunt maken van een Productcode

De gratis Windows 10-licentie werkt heel anders dan het vorige Windows licentiesysteem. Deze vereiste altijd een productcode.
Zelfs de moderne Windows 8 en 8,1-pc’s en nieuwe pc’s die worden geleverd met Windows 10 hebben een Windows-productcode ingebed in hun UEFI firmware. Als je een nieuw exemplaar van Windows 10 koopt, bijvoorbeeld, om het te installeren op een pc die je zelf bouwt, zal je ook een productcode op moeten geven. Deze wordt vanzelfsprekend meegeleverd. In dit geval zal de productcode altijd dienen om Windows activeren. Maar Microsoft is niet gestart met het uitdelen van Windows 10 productcodes aan upgraders. Het is niet mogelijk om een geldige Windows 10 productcode te vinden als je een gratis upgrade hebt uitgevoerd, omdat je er simpelweg geen hebt.

De gratis Windows 10-licentie die Microsoft verstrekt aan upgraders werkt anders. Microsoft geeft je geen Windows 10 productcode. In plaats daarvan, als je een upgrade uitvoert vanuit Windows 7 Service Pack 1 of Windows 8.1, het upgrade proces registreert een unieke ID in combinatie met de hardware van je pc op Microsofts Windows activering servers. In de toekomst, wanneer je Windows 10 op dezelfde pc installeert, zal het besturingssysteem automatisch contact maken met Microsofts activering servers. Microsoft zal bevestigen dat het de PC met deze specifieke hardware configuratie is toegestaan om Windows 10 te gebruiken, en het zal automatisch worden geactiveerd. Dit is echter niet echt duidelijk tijdens de installatie. Voor het opnieuw installeren van Windows 10 op een apparaat dat op deze manier is geactiveerd, moet je de vraag om een productcode op te geven negeren. Dit automatische proces werkt alleen als je pc dezelfde hardware heeft die het had toen je een upgrade uitvoerde naar Windows 10..

Bron: https://www.windowscorner.nl/instal...0-gratis-nadat-je-hardware-hebt-vervangen.php
 
Ik weet niet of terug gaan naar fabriekssettings inderdaad ook win7 herinstalleert, maar u zou het gewoon kunnen proberen.

Maar voordat u dat doet eerst een kopie maken van al uw gegevens natuurlijk, want alles wordt gewist. Denk ook aan uw mail en favorieten

Wat ook aan te raden is is om eerst een windows 7 installatie dvd te maken voor het geval het terugzetten niet lukt.
Zo'n ISO kunt u hier gratis downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
Met zo'n installatie dvd kunt u in ieder geval win7 opnieuw installeren met de licentiesleutel die ongetwijfeld op een MS-sticker op uw pc staat.
Wees wel voorbereid op een enorme hoeveelheid ms updates.

En als het dan 2020 is kunt als nog besluiten over te stappen op win10 zoals Route99 hierboven beschreven heeft, of wellicht bent u tegen die tijd toch toe aan een nieuwe pc waar automatisch win10 op zit.

Succes!
 
Met een W7 oem key kun je de ISO niet ophalen en in W10 zelf kun je ook een schone installatie doen, het waarom is voor mij onduidelijk, alles is aan de praat te krijgen in W10.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options
Met deze tool kun je W7 ophalen als je dat perse wilt, kies wel de juiste versie.
https://www.heidoc.net/joomla/techn...icrosoft-windows-and-office-iso-download-tool
Of de oem key nog gaat werken is af wachten.

W10 is al digitaal geactiveerd, daar hoef je geen key's voor in te geven wil je het from scratch willen installeren.


En W10 werkt voor mij prima, even wennen aan de grafische veranderingen maar onder de schil werkt het zoals alle Windows NT versies.
 
Hallo,

dank voor de reacties die ik kreeg , moet het dan toch nog eens bezien alvoor ik toch naar fabriek instellingen zou gaan !

zoals vermeld ik heb een gratis update gedaan van win 7 ,naar win 10 en daarna veel updates aanvaard .Een 14 dagen geleden kocht ik op ebay een licentie voor office 2016 die heb ik op de laptop gezet en alles bleek goed te werken ,nadat ik de éérste keer office opstartte kreeg ik de vraag om te activeren , telefonisch of via internet ...koos voor internet , was ook aanbevolen ...dus alles in orde .Ik gebruik word,outlook voor de mails, powerpoint en soms eens exell ....dus alles was in orde .Dan heb ik van mijn andere laptop de pst files op een stick gezet en wilde die overzetten op deze laptop. en hier liep het mis , ik probeerde het opnieuw en zag geen enkele mail staan ,ook geen verdelingen onder mijn persoonlijke mappen ...dus nog even opnieuw en Niets .Dan ben ik gaan zien op deze laptop ,op de C schijf maar gebruikers,mijn naam ,appdata,windows,en outlook en daar zag ik dan een zooitje staan van 3 dubbel pst files staan , deze heb ik dan gewist ....met als gevolg outlook deed nu helemaal Niets meer , dus via een microsoft tooltje office 2016 verwijderd en office 2016 opnieuw geinstalleerd , alles verliep volgens mij normaal ....het activeren werd niet meer gevraagd , denkelijk omdat dit al gebeurd was ...de code voor het downloaden en installeren werd natuurlijk wel gevraagd . Enfin , office terug opgestart ...outlook doet het niet meer , exell,word en powerpoint wel !! dus misschien is er wat mis gegaan met win 10 en daarom dacht ik om de pc volledig te voorzien met een nieuw wit blad , m.a.w. een nieuwe windows installeren en alles opnieuw.

grt en allemaal al bedankt ...ik lees misschien nog wel wat
 
hallo ,

had ook al geprobeerd ( gevonden op site micro soft ) herstellen van office 2016 , op het einde kreeg ik wel de melding dat het succesvol was ...Niet dus !!

heb ook gaan zien voor een herstelpunt van windows 10 , dat was we te vinden MAAR NIET VOOR de installatie van office 2016 ....dan heeft dit denkeijk geen zin

grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan