• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

msgbox tonen of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
433
Hallo,
Het progje dat ik maak (met de nodige hulp van hieruit), gebruik ik voor verschillende league's.
Daarom dat ik dit heb opgeslagen als dummy, zonder de sheet "ledenlijst".
De bedoeling hiervan is (omdat de league's niet dezelfde leden hebben) dat wanneer ik de dummy klaar maak voor het seizoen, dan pas de ledenlijst wordt ingevoegd in het progje.
Om dit niet te vergeten, wordt er wanneer het progje opstart een msgbox getoont dat de "ledenlijst" nog moet ingevoegd worden.
Uiteraard verschijnt deze msgbox elke keer als ik opstart, ook dus als de sheet "ledenlijst" reeds is ingevoegd.
Is het mogelijk om onderstaande code zo te bewerken dat, als de sheet "ledenlijst" wel al is ingevoegd, deze msgbox niet meer verschijnt.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
MsgBox "Niet vergeten ledenlijst in te voegen", vbExclamation, "Opgelet !"
End Sub

Grtjs.
Armand
 
Zo iets:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim sName As String
    On Error Resume Next
    sName=Me.Worksheets("Ledenlijst").Name
    On Error Goto 0
    If Len(sName) = 0 Then
        MsgBox "Niet vergeten ledenlijst in te voegen", vbExclamation, "Opgelet !"
    End If
End Sub
 
Hallo jkPieterse

Super bedankt, werkt perfect.
Had niet gedacht dat dit mogelijk was.

Grtjs.
Armand
 
Je was er zelf bijna.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  If IsError(Evaluate("Ledenlijst!A1")) Then MsgBox "Niet vergeten ledenlijst in te voegen", vbExclamation, "Opgelet !"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan