Bij laden pagina record zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlieghe

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
7
Na nu al een tijd te hebben geëxperimenteerd zonder resultaat, wil ik hier eens kijken of er een oplossing kan gevonden worden.

Voor het werk maak ik een verlofboek in Access.

Bij het open van een formulier wordt de gebruikersnaam van Windows weergegeven.

Ik heb een tabel en een Query waar de Windows gebruikersnaam gelinkt is aan een persoon.



Nu wil ik dat bij het openen van het formulier, de naam getoond wordt met of zonder de gebruikersnaam.



Dank u voor de hulp
 
Nu wil ik dat bij het openen van het formulier, de naam getoond wordt met of zonder de gebruikersnaam.
Dat is een hele vage vraag. Wat wil je precies? En een voorbeeldje helpt ook altijd.
 
Ik heb eerst een module gemaakt met volgende gegevens:

Function MyUser() As String
MyUser = VBA.Environ("Username")
End Function

In het bewuste formulier heb ik een tekstvak gemaakt met als besturingselementbron: =MyUser()

Wanneer ik nu dat formulier open komt in het tekstvak de naam van de huidige gebruiker.
Op mijn werk komt niet de naam maar een gebruiker bestaande uit 3 letters en 3 cijfers.

Zo wil ik het al hebben.

Ik heb in de database een tabel gemaakt met 2 kolommen (gebruiker - naam)
Nu wil ik als ik het formulier open dat er naast de gebruiker ook de naam tevoorschijn komt.
 
Je kan zoiets doen (kan je functie ook weg)
Code:
Private Sub Form_Load()
    strSQL = "SELECT [medewerkerID], [inlognaam], [medewerker_naam] FROM tMedewerkers WHERE [Inlognaam] = """ & Environ("USERNAME") & """"
    Set rst = CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
    With rst
        If .RecordCount = 1 Then
            Me.MedewerkerID = !MedewerkerID.Value
            Me.Login =  !inlognaam.Value
            Me.MedewerkerNaam = !medewerker_naam.Value
            .Close
        Else
            MsgBox "U heeft geen geldige inlognaam." & vbLf & "Neem contact op met de beheerder", vbCritical
            Application.Quit
        End If
    End With
End Sub
 
Ik heb wat aanpassingen gedaan in je db (zoals die (in mijn ogen gruwelijke) keuzelijsten in tabellen eruit gemieterd en wat namen aangepast, en velden gekoppeld in je formulier zodat dat nu goed werkt. Niet optimaal, maar het werkt nu. Ik zou, als ik jou was, alle macro's eruit kwakken en er nooit meer naar omkijken, en goed leren programmeren. Daarmee bespaar je jezelf een hoop ellende en tijd.
 

Bijlagen

  • Verlofboek.zip
    122,8 KB · Weergaven: 94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan