• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

schades voertuigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleke

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Berichten
92
Hallo ik heb een vraag over het volgende:
Ik wil in een schade tabblad een "X" symbool slepen vanuit een cel waar ik ongelimiteerd kan uit "putten". Of met een muisklik op het voertuig kunnen aangeven waar de schades zitten Ik wil hiermee dus schades aangeven op voertuigen. De afbeelding is iets anders dan wat ik geplaatst heb maar als het principe maar het zelfde blijft. Mocht de schade opgelost zijn dan wil ik deze ook weer kunnen verwijderen.


gr jack
Bekijk bijlage schadekruisjes.xlsx
ps vba lukt me wel.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een mogelijke manier (zie bijlage), gebruik makend van een transparant tekstvak over je plaatje heen. In het tekstvak kan je naar hartelust "X"-jes plaatsen en verwijderen...
 

Bijlagen

  • schadekruisjes (AC).xlsx
    44,8 KB · Weergaven: 42
beste alex,

Dat is een manier inderdaad. Alleen komen de kruisjes niet echt op de plek die ik zou willen. Wel een redelijk goede oplossing zo een tekstvlakje.

gr jack
 
Ik dacht aan de auto als achtergrond in te stellen en dan cel breedte aanpassen tot vierkantjes van de gewenste grootte
vervolgens kun je gewoon in de cel een kruisje zetten

nadeeltje is dat het plaatje als achtergrond oneindig herhaald wordt dus je moet niet-gebruikte rijen en kolommen verbergen
en je kunt in wel gebruikte bereiken waar je de achtergrond niet wilt zien de kleur van de cellen op wit zetten om het watermerk te verbergen.

Invoegen van een achtergrond doe je via Pagina-indeling> Achtergrond

De plaatsing van het watermerk op het werkblad kun je beinvloeden door het plaatje te bewerken in paint en een wit kader van de gewenste groote er omheen te zetten.

andere oplossing zou kunnen zijn om 1 afbeelding van een kruisje in te voegen en dan zelf steeds kopieren kiezen
en vervolgens plakken en slepen naar de gewenste locatie op de bus.
 

Bijlagen

  • Watermerk.xlsx
    44 KB · Weergaven: 40
beste roel,

dank je wel voor je oplossing. ik denk dat ik deze gaat gerbuiken. thnxs!!

gr jack.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan