• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad beveiligen: Groeperen optie actief - autofilter ook

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Berichten
225
Goedemiddag,

Ik kom ergens niet uit en ik kan geen oplossing vinden voor het volgende probleem:

Ik heb een Excel bestand beveiligd (zonder wachtwoord). Excel heeft in zijn kolommen een groepeer optie actief staan die ik middels VBA actief maak om te kunnen gebruiken nadat het bestand beveiligd is. Echter ik krijg het niet voor elkaar om de autofilteroptie actief te krijgen. Deze wordt n.l. ook beveiligd om te kunnen gebruiken. Ik gebruik voor het gebruiken van de groepeer functie deze code:

Code:
Private Sub Workbook_Open()

With Sheets("Blad1")
.Protect UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True

End With
End Sub

Ik dacht het o.a. op te kunnen lossen met toevoeging van:

Code:
Private Sub Workbook_Open()

With Sheets("Blad1")
.Protect UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
.AllowFiltering = True

End With
End Sub

Maar dat werkt niet. De filteroptie bij geblokkeerd.

Iemand een idee?
 
en zo:?
Code:
Private Sub Workbook_Open()

With Sheets("Blad1")
.Protect UserInterfaceOnly:=True, AllowFiltering:=True
.EnableOutlining = True
End With
End Sub
 
We zijn nu bijna drie jaar verder en ook ik loop tegen dit probleem aan. Kan iemand mij de code geven voor Excel 2016?
 
Werkt de code van @EvR dan niet?
 
De code werkt wel inderdaad. Ik zal wel iets fouts hebben gedaan. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit toepas op alle werkbladen? Ik heb er nu maar twee, maar dat worden er vast meer.
 
@MichaelEv

Probeer deze code voor alle werkbladen

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim wSheetName As Worksheet
For Each wSheetName In Worksheets
wSheetName.Protect Password:="Secret", UserInterFaceOnly:=True, AllowFiltering:=True
Next wSheetname
End Sub


Mvr.grt Loek010
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan