EaseUS Todo Backup installatiebestand onveilig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.523
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik wilde EaseUS Todo Backup updaten naar de laatste versie, echter er ging van alles mis. Zo kreeg ik een error dat een driver ontbrak. Ik dacht laat ik maar de laatste versie downloaden via hun site en kreeg tot viermaal toe de mededeling is verwijderd. tb_free is gevaarlijk heuristic nog wat. Op een gegeven moment was heel W7 onbruikbaar en niet meer op te starten. Ik heb voldoende systeemback-ups, echter met de recoverydisk waren alle externe stations niet meer zichtbaar. (hoe kun je dat oplossen). Hoe kunnen alle usb-poorten onbruikbaar zijn? Helaas ook geen kopie op de interne schijf. Dus einde verhaal.

Moest de pc dan wegbrengen. Ik dacht hoe krijg ik die kopie op de interne. Heb deze er dus uitgehaald en via een adapter op de XP-pc aangesloten. Vergeet het maar, geen herkenning. Toen dacht ik er is nog een oude Intel SSD met Windows 7 en die heb ik in de 'nieuwe' pc gezet en toen de back-up op de interne schijf gezet en later weer de SSD's omgewisseld. Ik moest terug naar 25 april.

Hoe kan alles zo fout gaan dat geen USB-stations meer bruikbaar zijn? Ik had schijven van Windows, Norton Ghost maar niets werkte. herstelpunten werkte ook niet. Hoe kan het dat dat installatiebestand van ETB onveilig/onbruikbaar is?
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. ,,heb hem ook geïnstalleerd, geen probleem, maar hij wil wel super graag contact met internet, en vaak ook nog.... jammer voor hem maar ik heb dat geblokkeerd.
Ik heb dus nog mijn twijfel of ik er mee door ga, zo'n aandringende software en nu dit bij jou....
Heb je hem ook in de firewall geblokkeerd of had ie vrije toegang naar buiten... ?
 
Probeer het niet weer. Kon de pc met geen mogelijkheid meer opstarten en Windows kon niets herstellen. Ik heb de pc helemaal moeten loshalen en met schijven wisselen en een oude pc heb ik dan kunnen herstellen. Zeker geen pretje geweest. Vanmorgen 8:30 t/m 15:00 uur mee bezig geweest. Ook mijn fout want ik had moeten zorgen voor een systeemkopie op een interne HDD. Maar ik begrijp niet waarom alle USB-poorten in de herstelomgeving ontbraken.

Ik dank dat dat bedrijf gehackt is geweest of zelf zit te rotzooien. Ik heb het bestand nu gedownload en is veilig. Maar het is bestandsversie 0.0.0.0 Klopt toch helemaal niets van! Stelletje amateurs zijn het.
 
Laatst bewerkt:
Ik haal in principe alles wat ik download door de multi-scanner van Jotti.
Die gaat tot 100 MB, dus het meeste lukt dus zo om te checken.
En ik laat Malwarebytes een scan erop uitvoeren en op die manier heb ik nog nooit een besmetting gehad.
En reken maar dat ik de nodige software in de loop van jaren links heb laten liggen...
Als het te mooi is om waar te zijn.... dan stinkt het...
Dat EaseUS Todo Backup zo vaak het internet probeert op te zoeken bevalt me dus ook niet...
Op papier lijkt het zo'n mooi programma, ik wil een alternatief achter de hand hebben voor het geval Ghost op een bepaald moment een keer niet meer werkt.
Dus daar moet je op tijd mee beginnen......

Ik ga iig ook AOMEI Backupper nog testen, die vraagt maar 1x om het internet op te gaan.
Trouwens wacht ik meestal de weggevers af... kwam zo gratis aan EaseUS Todo Backup.
Met de code registreer je hem bij EaseUS , maar zorg wel dat je de machine code en zeker de activatie code goed bewaart anders kun je hem niet herinstalleren op een schoon OS.
De key werkt nl alleen in de aanbiedingsperiode, dus dan moet je minimaal de activatie code al opgebracht hebben.
Dat laatste gaat vaak beter als je het internet even uit zet en het pakket forceer om off-line te registreren, dan krijg je de machine code te zien en icm kye/die ocde kun je vervolgens online de activatie code opvragen.
Of het bij andere aanbieders ook zo werkt?

PS: ik heb versie 10.6.0.0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan