Excel Userform info uit meerdere sheets ophalen en wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yanaika

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2018
Berichten
4
Ik lees al een tijd mee op dit forum en heb als leek al heel veel informatie gevonden en kunnen toepassen, maar nu loop ik toch vast.

Ik heb een bestand waarin alle bijzonderheden van een dossier staan, bijgevoegd bestand is een sterk vereenvoudigde versie en volledig fictief ingevuld.

Ik heb een sheet 'Overzicht Nr' waarin ik een (dossier)nummer kan invoeren en alle informatie mbt dit dossier komt naar voren. Deze info wordt wordt opgehaald uit sheet 'Invoer NR'
Ook namen van klant/producent/importeur en verwerker worden opgehaald. Nu wil ik bij deze (klant/producent/importeur en verwerker) de contactpersonen kunnen kiezen. Deze staan in resp. sheet 'Klant_Prod en 'Imp_Verw'. Aan een klant/producent/importeur of verwerker zijn altijd meerdere personen gekoppeld. Van deze personen wil ik via het userform eentje kunnen kiezen en wegschrijven in sheet 'Invoer Nr' bij het betreffende dossiernummer. Ook wil ik dat bij het kiezen van de contactpersoon automatisch het e-mailadres in een textbox geplaatst wordt, en dat ook deze info wordt weggeschreven naar sheet 'Invoer Nr' bij het betreffende dossiernummer.

Deze klant informatie staat niet allemaal direct achter elkaar, maar er zitten kolommen tussen met overige informatie.


Ik heb verschillende opties geprobeerd met vlookup, index/match etc, maar krijg alleen maar foutmeldingen.
Kan iemand mij op weg helpen?

Bekijk bijlage Test overzicht.xlsm
 
waarom data op meerdere tabbladen?

Structureer eerst je brongegevens. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om je wens te vervullen.
 
Erg makkelijk wordt het er inderdaad niet van. Ik zou gewoon alles via het Form laten doen.
 

Bijlagen

  • Test overzicht.xlsb
    36,4 KB · Weergaven: 64
VenA, bedankt voor je reactie, ik ga hiermee aan de slag.

SjonR, Hoe bedoel je structureren? Ik heb een bestand met klanten/producenten en een bestand met importeurs en verwerkers. Die kan ik niet kwijt op dezelfde sheet als het overzicht met alle dossiers, omdat die metadata heel anders is. Maar ik begrijp je denk ik verkeerd.

En ik ben echt een complete dummy.......ik doe ook maar mijn best :D
 
Bij het overzetten van naar mijn echte bestand loop ik helaas al snel vast op onderstaande vetgedrukte:

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  With ComboBox1
    If .ListIndex = -1 Then
      For Each ct In Controls
        If InStr(1, "TextBoxComboBox", TypeName(ct), 1) > 0 Then ct.Value = ""
      Next ct
    Else
      For j = 1 To 4
        Me("TextBox" & j) = .Column(j)
      Next j
      [B]For j = 2 To UBound(ar)[/B]
        If ar(j, 1) = TextBox1.Value Then ComboBox2.List = Array(ar(j, 3), ar(j, 7), ar(j, 12))
        If ar(j, 1) = TextBox2.Value Then ComboBox3.List = Array(ar(j, 3), ar(j, 7), ar(j, 12))
      Next j
      For j = 2 To UBound(ar1)
        If ar1(j, 1) = TextBox3.Value Then ComboBox4.List = Array(ar1(j, 2), ar1(j, 4), ar1(j, 6))
        If ar1(j, 1) = TextBox4.Value Then ComboBox5.List = Array(ar1(j, 2), ar1(j, 4), ar1(j, 6))
      Next j
    End If
  End With
End Sub

Ik krijg de melding: Fout 13 - Typen komen niet met elkaar overeen
 
Heb je wel iets met deze Sub gedaan?

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox1.List = Sheets("Invoer NR").Cells(3, 1).CurrentRegion.Resize(, 9).Value
  ar = Sheets("Klant_Prod").Cells(1).CurrentRegion
  ar1 = Sheets("Imp_verw").Cells(1).CurrentRegion
End Sub
 
Ja, ik heb de sheetnamen vervangen door de sheetnamen in mijn bestand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan