office updates automatisch geinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik krijg af en toe een update voor Office2016 op mijn pc.
met de Windows 10 heb ik al een aantal keren mijn neus gestoten omdat de pc updates automatisch ging installeren (de pc stond in de sluimerstand): gevolg, niet opgeslagen bestanden weg.
Kan dit ook bij Office update gebeuren? Of moet je de installatie altijd zelf op gang brengen?
 
Htil. Het uitschakelen van windows 10 updates is niet mogelijk. Je kunt wel andere tijden instellen.
 
dat weet ik al maar misschien heb ik mij ongelukkig uitgedrukt.
neen, de vraag gaat specifiek over updates voor Office.
 
Als ik uw vraag goed begrijp?
Ga naar instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> Windows update -> Geavanceerde opties -> Updates voor andere .... kan je aan of uitvinken.
 
met de Windows 10 heb ik al een aantal keren mijn neus gestoten omdat de pc updates automatisch ging installeren (de pc stond in de sluimerstand): gevolg, niet opgeslagen bestanden weg
Gaat er niet een heel klein traject aan vooraf, althans voor mijn gevoel?
Het katerige gevoel zou je iig deels wel kunnen voorkomen, door:
  • zo wie zo de tips die al gegeven zijn op te volgen
  • een systeembackup te maken, ook wel een image genaamd (dus een digitale, gecomprimeerde kloon van de hele harde schijf)
maar vooral..
  • voor dat je het systeem in de sluimerstand zet iig de open bestanden op te slaan
  • en nog beter: meteen te backuppen, want blijkbaar vind je ze belangrijk.


Ben zelf ook een heel groot adept van de sluimerstand, verder gaan waar je was, waarbij ik nog wel de bestanden opsla en afsluit, maar de programma's allemaal op laat staan, immers je kunt haast meteen verder, dat verschil is erg klein, voor de rest staat immers alles er nog nadat je hem "sluimerde".

Zo een benadering geeft je niet alleen rust tav welke update dan ook Win of Office, maar ook de garantie dat je altijd alles nog hebt, incl backup.

Het is maar heel weinig extra werk, terwijl de toegevoegde waarde enorm is, dus imho kan dat echt uit...

Tip:
Voor het backuppen gebruik ik vaak Synctoys, kies daarbij de backup-strategie optie waar jouw voorkeur ligt (zijn er maar 3 meen ik zo uit mijn hoofd, ik gebruik iig "Echo"). Synctoy is er in 32/64 bits versie, staat bij dat het t/m Win7 is, maar ik kon hem probleemloos installeren en draaien onder W10.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
t.a.v route99
ik heb mijn lessen wel geleerd hoor. backuppen doe ik voortaan altijd maar ik ben niet echt blij met mijn software (Cobian Backup) omdat een gebackupped bestand zich niet makkelijk laat terugvinden. De bestanden waar ik heel veel in werk backup ik zelfs eens per half uur op (tussentijds sla ik ze handmatig op). als ik wat langer van de pc weg ga, haal ik de pc in sluimerstand) van het lichtnet af. het blijft niettemin een onveilig gevoel geven! dank voor je info
 
tav dotchyjack: als ik bij het scherm aankom waar jij ophoudt, weet ik het niet meer. ik zie niet goed hoe ik 'handmatig' kan instellen.
 
Is dit de bedoeling?
Begrijp het verhaal over die back-ups niet zo. Altijd opslaan kiezen en zet data op een andere HDD. Er is genoeg freeware die ook in de back-upfile kan kijken (dir/tree/structuur) dan kun je files gemakkelijk terug vinden.
 
Je kunt ook iets als MultiCommander gebruiken. Het is een zgn Dual Pane (2 venster) type verkenner.
Je kunt dus Links de data hebben staan en Rechts de backup.
Hij is veel sneller dan de verkenner...

Ik sla in principe liever nooit op een backup bestanden die niet via een tool of via de Verkenner individueel benaderbaar zijn. Je hebt dan wel 1 op 1 ruimte nodig maar daar staat tegenover dat als er eens een keer een bitje omvalt bij een v/d bestanden in de backup de rest v/d backup nog OK kan zijn. Anders loop je het risico dat het backup bestand zelf corrupt is geworden en niet meer toegangkelijk, of je moet ge*** hebben dat er een repair tool is door dat type bestand en dat het meeste gered wordt...
 
. . . . . omdat de pc updates automatisch ging installeren (de pc stond in de sluimerstand): gevolg, niet opgeslagen bestanden weg.
Dat is toch te voorkomen door in Word, Excel e.a. automatisch opslaan - bijvoorbeeld 1 of 2 minuten in te stellen?
 
tal iEscape. documenten die openstaat moeten dan eerst wel handmatig opgeslagen zijn door de gebruiker!
 
Dat Automatisch opslaan -> 1 of 2 minuten instellen, geldt ook als een document open staat, omdat op dat moment aan het document wordt gewerkt.
Voordat de pc in sluimerstand valt/gaat dan is het document ook Automatisch opgeslagen.
 
De combi Ctlr+S toets gebruiken, werkt supersnel, doe ik ook tijdens het schrijven van rapporten en elk ander office onderdeel, (access, excel, pwrpnt).
Als je eenmaal in je systeem zit, doe je het bijna automatisch, soms doe ik dan ook wel eens per ongeluk met de browser.. so what... escape en het is weer ok...
 
att iEscape. dat wist ik niet! dus een openstaand document wordt ook altijd zo gebackupt?
 
Als je Automatisch opslaan 2 minuut instelt, dan wordt een openstaand document om de 2 minuut automatisch opgeslagen, als je op dat moment met het document bezig bent.
Als op dat moment een document (nog) open staat en geminimaliseerd dan is dat document al automatisch opgeslagen.
Dat is ook handig bij onverwacht stroomstoring.
 
Voor alle duidelijkheid: ga naar Bestand >> Opties >> Opslaan.

5aeed7f791f9a-Screen_Shot_05-06-18.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan