Helderheid beeldscherm en Windows 10 april 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Een paar dagen geleden heb ik update W10-april2018 gedownload en geïnstalleerd op mijn laptop Acer Aspire Timeline 5820TG.
Sindsdien is mijn beeldscherm maximaal helder, dat de ogen er pijn van krijgen, maar aanpassen lukt niet, niet met de toetsfunctie, noch met 'start/systeem/beeldscherm/helderheidwijzigen', noch met apparaatbeheer/beeldschermadapters... deze zijn bijgewerkt en 'functioneren correct'.
Voorheen werkte dit alles correct.

Hoe verder?

Bij voorbaat dank, Jan
 
Hallo, Maak zeker dat dit niet de afstelling van het contrast is.
Als er een nieuwe driver geïnstalleerd werd dan zou ik naar de site van Acer gaan en de vorige driver downloaden. Daarna het automatisch updaten van de driver bij Eigenschappen van deze driver uitschakelen.

Anders kan u terug gaan naar een systeemherstelpunt. Als Systeemherstel staat ingeschakeld en er systeemherstelpunten zijn. Dit ook met meteen het automatisch updaten van één of alle drivers (bij Windows Update) uit te schakelen. Daarna is het register teruggezet en zijn drivers hersteld maar de updates van na het herstelpunt moeten dan weer binnengehaald en programma's die nieuw zijn opnieuw geïnstalleerd worden.
 
Dank Alfred 2. Ik heb van de Acer-site Intel (R) HD Graphics en AM Mobility Radon HD5000 gedownload en geïnstalleerd: geen effect. Toen dacht ik, dan maar een systeemherstel, maar wie schetst mijn ongemak toen ik ontdekte dat er maar 1 herstelpunt te vinden is, van 2 dagen mijn update Windows 10. Heb ik dat ergens zelf zo ingesteld? Dan ben ik het vergeten. Ik vrees hiermee te moeten leven...
 
Ja, heb ik gedownload. ik heb wat geschoven aan de instellingen, maar dat doet eigenlijk niks.
 
Ik had het over de site van Acer.
Daar lees ik dat de drivers alleen geschikt zijn voor Windows 7 64 bit. Een stuurprogramma installeren biedt geen uitkomst. Als u succes had met Windows 10 van voor de herziening, dan zou ik de update ongedaan maken en de chipset en VGA driver opnieuw installeren. Drivers kan u trouwens ook proberen te installeren in compatibiliteit modus als het uitvoerbare bestanden zijn. Kies daarvoor in het contextmenu (rechts klikken) Eigenschappen en niet de probleemoplosser Compatibiliteit in dat menu.

https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/support-product/2113?b=1
 
Ook dat lukt niet. Ik heb eerst de 'assistent' gedownload en geïnstalleerd, daarna kwam ik op de site van intel terecht en kwam de melding dat er een foutje was bij het scannen (fig.1) vervolgens ben ik toch maar door gegaan (fig 2) en heb 'graphics drivers' geopend en daarna de windows 10 driver laatste versie gedownload en getracht te installeren; na enige tid kwam er een melding dat mijn laptop niet aan de eisen voldeed. haha.
Het uploaden lukt voor geen meter (288.000 bites slechts ?)
 

Bijlagen

  • Intel driver 2.png
    Intel driver 2.png
    25,8 KB · Weergaven: 62
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan