Stillere koeler gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muppelaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Berichten
4
Beste forummers,

2 jaar geleden heb ik hier om advies gevraagd mbt. Het wel of niet upgraden van mijn oude pc.
Jullie hebben mij destijds geadviseerd om nog even te wachten.
Ik heb vorige week eindelijk mijn oude I7 960 s1366 vervangen en een nieuwe pc in elkaar gezet.
Ik ben geen overclocker dus ik heb mijn configuratie redelijk conventioneel gehouden.

Nieuwe configuratie:

Intel Core I7 8700
Corsair Vengeance RGB 16 GB - PC4-21300 Dimm 2x8 GBt
MSI Z370 Pc Pro moederbord
MSI GeForce GTX 1060 6GBt OC videokaart
Westerns Digital Blue 3D SSD 500 GBt
2 harde schijven van 1 TBt in raid 0.
iiyama G-MASTER G2730HSU-B1 27 inch Monitor 1080p

Mijn vraag is de volgende, ik vind de standaard Intel koeler redelijk luidruchtig.
(Mijn vorige pc had een Zalman koeler)
Ik zoek dus een koeler die zijn werk goed maar vooral stiller doet zonder dat ik het hele moederbord weer moet uitbouwen.
Ter informatie ik heb geen ruimte in mijn behuizing om een waterkoeler te plaatsen.

Kan iemand mij helpen ?

Mvg.
 
Wat is het budget voor die koeler..?
Zelf heb ik deze, maar dat is een flink loerus dus je moet wel op de hoogte letten of'ie in jouw kast past.
Hij is ondanks z'n 2 ventilatoren heerlijk stil ( in push-pull opstelling )
Verder zijn deze en deze stil, goede koeling, waarvan de Dark Rock wel de beste is.
 
Bedankt voor jullie reacties.

De tdp van deze CPU is slechts 65 watt maar de stock koeler kan een behoorlijke keel opzetten als ie aan het werk moet.
De door Julie genoemde koelers zijn zeker interessant en aangezien ik geen overclocker ben zijn het geluidsniveau en de makkelijke montage voor mij de belangrijkste punten.
Voor de montage van mijn oude Zalman moest ik het hele moederbord uitbouwen.
Ik ben blij dat dat tegenwoordig niet meer nodig is.

Ik kan zeker verder met de door jullie genoemde koelers.

Bedankt :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan