• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Varialen toevoegen bij Sommen als

Status
Niet open voor verdere reacties.

SergevdH

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Berichten
14
Beste lezer,

Ik heb de volgende formule
=SOMMEN.ALS($A$9:$A$4000;$D$9:$D$4000;AE2;$R$9:$R$4000;AA2)

De tekst in kleur en onderstreept zijn variabelen die ik uit 3 verschillende velden haal. Deze velden worden via een script gevuld.
in veld AF2 staat $A$540
in veld AF3 staat $B$540
in Veld AF4 staat $R$540

Hoe kan ik het bereik laten opbouwen met waardes uit de cellen. Indirect heb ik ook al gebruikt maar dat gaat steeds fout.

Wie kan mij helpen.

Bekijk bijlage Test.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Indirect zou gewoon moeten werken.
Laat eens zien wat je geprobeerd hebt.
 
Plaats inderdaad even een voorbeeldbestandje en probeer daar handmatig de gewenste uitkomst aan te geven voor een paar situaties.
 
Code:
=sommen.als($a$2:indirect(l2);$b$2:$b$7;f2;$c$2:$c$7;g2)
 
Beste Harry

Indirect(12)werkt niet
probeer maar een in de bijgevoegde sheet


M.v.g.,
Serge
 
Het is de i van Isaak en niet 1 van 1, 2, 3.
 
Sorry tik foutje, ik dacht dat ook al dus, zelf aangepast naar L2.
Dus =SOMMEN.ALS($A$2:INDIRECT(L2);$B$2:$B$7;F2;$C$2:$C$7;G2)
maar dan krijg ik de fout melding "#Waarde!"Bekijk bijlage Test1.xlsxBekijk bijlage Test1.xlsx

Ik de file aangepast met jou formule er in en geupload. Kijk zelf maar. Ik hoor graag wat ik fout doe
 
Alle bereiken in de functie SOMMEN.ALS moeten dezelfde omvang hebben. Daar gaat het mis bij jou.
Hsv heeft je een aanzetje gegeven met betrekking tot de functie INDIRECT. Probeer dit nu zelf te fixen.
 
Bedankt dat laatste was het probleem het bereik voor alle voorwaardes waren niet gelijk dus aangepast en opgelost
 
Was even tijdens de koffie bezig en heb je voorbeeld iets aangepast, zie maar of dit wat is ;)

Uiteraard kun je kolom L t/m O verbergen dan hoef je niet telkens de range te verhogen, gaat nu vanzelf tot aan rij 200.
 

Bijlagen

  • Test(JoSc1965).xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan