• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-Functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinBrok

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2018
Berichten
7
Hallo iedereen ik had een vraagje over een SWOT-analyse die ik aan het maken ben. Ik probeer ervoor te zorgen dat deze zichzelf vormt.

De functie moet uiteindelijk als volgt werken:
Check of het intern is en als het Intern is dan moet die de naam koppelen die eerder in de regel staat. Dit is gelukt door de formule die terug is te vinden in de afbeelding. Het probleem is echter er op deze manier wel dubbele waarden komen als er een keer Extern tussen staat.


Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Formule.png
 
Laatst bewerkt:
Waarom plaatst vandaag niemand een voorbeeldbestand:(

Als je in N6 in de waarde van B6 wilt, indien I6 "intern" is en anders "Fout" dan volstaat:

Code:
=als(I6="Intern";B6;"Fout")
in N6.

Ik snap op basis van je uitleg niet wat B7 met N6 te maken heeft.
 
Hierbij het bestandje sorry, ben nog nieuw hier!

Het gaat er uiteindelijk om dat alle externe en alle interne gegevens gescheiden komen te staan in een ander tabblad. Ik heb het voor nu even op 1 tabblad gehouden zodat ik makkelijker even wat aan kon klooien.

Het uiteindelijke doel is dat er "ongeveer" een lijstje komt zoals in de afbeelding te zien is maar dan zonder dubbele waardes.

Bekijk bijlage Stakeholder analyse.xlsx
Formule.png
 
Maak even een opzet in het bestand wat je precies wilt, want jouw plaatjes zijn nergens terug te vinden in het bestand.
 
Wat is er mis met de draaitabel?

Andere opties zijn een matrixformule of VBA
Vb matrixformule
Code:
=IFERROR(INDEX($B:$B;SMALL(IF($I$6:$I$31=LEFT(N$6;6);1;9^9)*ROW($B$6:$B$31);ROW(A1)));"")
 

Bijlagen

  • Forum.xlsx
    295,1 KB · Weergaven: 47
Top VenA naar deze formule was ik op zoek! Dankjewel! Ik gebruik hiervoor geen draaitabel aangezien de gegevens in een bepaalde tabel dienen te verschijnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan