Wachtwoord onjuist Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene79

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2015
Berichten
164
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Windows 10 een update laten doen, en na opstarten vraagt hij opeens om een wachtwoord wat ik voorheen had uitgezet, ik typ het wachtwoord in wat ingesteld heb en hij zegt dat het onjuist is. Wachtwoord herstellen werkt niet. Wat kan ik nog doen om een Windows te komen zonder dat ik moet gaan formatteren en Windows opnieuw moet installeren, als hij dan weer gaat update zit ik met het zelfde probleem.

Groet rene
 
Die link had al gevonden en door gelezen, echter helaas niet geholpen, het betreft een lokaal account wat ik heb en dat stukje heb ik al gevonden. Ik ben de hele middag al het Google geweest, echter wat ik niet begrijp van Microsoft is dat ze een update uitvoeren waardoor het aanmelden met wachtwoord aanzet en dat als je het goede wachtwoord invoer niet werkt, met andere woorden die update zet een ander wachtwoord erin maar welke.
 
Als je het uitgezet hebt is het dan niet een "leeg wachtwoord" dus alleen ENTER-toets niks typen...?

Er zijn tools om erin te komen die je kunt vinden en proberen, een en de ander, de laatste is Open Source.
Beiden heb ik ooit wel eens getest en werkten. De Open Source als het ww niet te lang is, lange ww heb ik niet geprobeerd, dan moet je extra bibliotheken hebben en daar heb ik me niet in verdiept. De 1e tool maakt een extra account aan en is dus een workaround. Bij die google ff of je een werkende demo kunt vinden want normaal is het een betaal versie; kweet niet meer waar ik hem toen vandaan hebt, te lang geleden.
 
Als ik op enter klikt gebeurt er ook niks blijft hij aangegeven dat het wachtwoord onjuist is.
Ik zie bij opstarten rechtsonder een tweede account met mijn naam staan daar vraagt hij om mijn email adres en wachtwoord, dit heb ik ook nergens ingesteld wat heb alleen Windows op de pc staan. Die tools kan ik niet uitproberen heb alleen Windows pc en iPad. Ik heb Windows maar opnieuw geïnstalleerd en ik doe dan maar geen updates.
 
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, mijn vermoeden is dat het de HP support assistent gelegen heeft die zorgt voor drivers. Ik heb namelijk een nieuwe hp pc sinds gisteren en ik heb die Windows wat er op staat eraf gehaald omdat er 40 programma’s eerder mee geïnstalleerd. Vandaar dat ik mijn eigen Windows pro erop heb gezet en hij is nu ge-update en het probleem os nog niet terug komen, ik heb die HP support assistent er nu niet op.
 
Mooi...:thumb: maar beschrijf een volgende keer graag het complete verhaal... dat scheelt ons energie/tijd die we graag voor andere problemen sparen...
 
Ik weet niet zeker of dat het probleem is opgelost, ik ga straks die hp support weer installeren kijken wat of het dan wel niet het probleem komt
 
Ik heb dat HP programma er op staan alle drivers netjes door het programma laten update en tot nu toe start hij op met welkomsscherm en dan gaat naar Windows toe zonder wachtwoord in te vullen die heb ik uitgezet met netplwiz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan