Windows geactiveerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
159
Hoe weet ik of mijn Windows geactiveerd is?
Hoe vind ik de productcode terug?
En hoe weet ik of mijn Windows legitiem is?
 
Als het een upgrade naar W10 is geweest is die al digitaal geactiveerd maar als dat ding niet opstart ..... wat heb je dan aan die info?, zorg er eerst voor dat er wordt opgestart.
 
Het beeld zou na een paar dagen al op zwart zijn gegaan met mededeling "activeren."

Wat vroeger OEM was of Windows zijnde meegeleverd is nu ondertekend en heet Digitale Licentie. Deze computers krijgen geen activatiecode meer en bij opnieuw installeren (wat Windows 10 zonder schijfje kan) is geen code benodigd. Dit is ook zo wanneer de Windows versie vorig jaar gratis is geupdate naar Windows 10.

Microsoft registreert de veelvuldig ingegeven illegale codes en hindert de werking bij sommige updates en service packs. Bekend is dat het bureaublad dan verdwijnt en er rechts onder staat dat deze versie niet legitiem is.

Nou, opstarten kan ook met een opstartbare CD of DVD.

Windows 10 hoeft niet meer dan Euro 10 te kosten.

https://www.flevowebshop.nl/besturi...-enterprise-3264-bit-download-aanbieding.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je windows 7 of 8.1 geactiveerd is dan kan je upgrade naar windows 10 kosteloos.
 
Als je windows 7 of 8.1 geactiveerd is dan kan je upgrade naar windows 10 kosteloos.
Dat is niet zonder meer mogelijk omdat dat aanbod niet meer geldig is maar dit topic staat in het Windows 10 onderwerp.
 
Configuratiescherm/Systeem beneden zie je windows is (niet)geactiveerd

Het is nog steeds mogelijk om gratis te upgrade via microsoft
 
In elk geval:
Eerst kijken of je in de bios kunt komen. Als je inderdaad wat beeld ziet van de computer zelf en de BIOS of Setup is toegankelijk, dan de Windows DVD er in doen en de DVD start een automatische opstart reparatie procedure voordat de keuze komt van waar je Windows wilt installeren. Meestal is een opstart probleem daarmee opgelost maar wanneer het scherm helemaal zwart blijft en de computer doet niks dan apparaten uitbouwen tot je de fout gevonden hebt. Een netwerkkaartje er even uit, voelen of de ventilator op het koelelement kan draaien (stekkertje zit nog er in?) en het batterijtje vernieuwen. Veel computers geven een code van lange en korte piepjes waaraan je kan herkennen wat er niet goed is. Misschien is dan gewoon de harde schijf los van de kabel geraakt.
 
Allen van harte bedankt. Als ik het goed begrijp mag ik de pc gerust herstellen met een recovery dvd. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan