Knipperende iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
100
Ik heb mijn harde schijf in 2 partities onderverdeeld en sinds kort knipperen de iconen en de iconen van de taakbalk enige tijd als ik de tweede D-schijf via de verkenner selecteer.
Rechts klikken op een icon is dan erg moeilijk omdat het pop-up scherm bijvoorbeeld direct weer verdwijnt.

Ik al mijn virusscanner (McAfee Livesearch) en Malwarebytes laten checken. Beide konden niets vinden.

Heeft iemand enig idee. Lijkt wel een soort indexering of zo. IK weet echter niet of en zo ja waar je dat kan instellen.

Alvast bedankt
Eric
 
Dag Eric, Het lijkt mij niet dat de computer meer werk kan hebben maar misschien is dit wel het opnieuw opbouwen van de index. Om bij die opties te komen type je Indexing in het Start menu en de eerste zoekoptie is de Opties voor indexering. Je kan inderdaad heel goed zonder indexering.

http://www.tomsitpro.com/articles/windows-10-index-files-improve-search,2-54.html

Denk eens aan een schijfcontrole van met name het bestandsysteem.

Windows repareer je door de opdracht sfc /scannow te geven, houdt de Windows installatiebestanden gereed om bij fouten in te voeren. Het kan geen kwaad om de installatie te beginnen met de installatieschijf tot het punt waar Windows de installatie opties aanbiedt. Opstart problemen worden dan automatisch gedetecteerde en gerepareerd.

Kijk bij Schijfbeheer van Windows hoe de partities op de schijf nu worden weergegeven en post er bij twijfel een plaatje van.
 
Dag Eric, Het lijkt mij niet dat de computer meer werk kan hebben maar misschien is dit wel het opnieuw opbouwen van de index. Om bij die opties te komen type je Indexing in het Start menu en de eerste zoekoptie is de Opties voor indexering. Je kan inderdaad heel goed zonder indexering.

http://www.tomsitpro.com/articles/windows-10-index-files-improve-search,2-54.html

Denk eens aan een schijfcontrole van met name het bestandsysteem.

Windows repareer je door de opdracht sfc /scannow te geven, houdt de Windows installatiebestanden gereed om bij fouten in te voeren. Het kan geen kwaad om de installatie te beginnen met de installatieschijf tot het punt waar Windows de installatie opties aanbiedt. Opstart problemen worden dan automatisch gedetecteerde en gerepareerd.

Kijk bij Schijfbeheer van Windows hoe de partities op de schijf nu worden weergegeven en post er bij twijfel een plaatje van.

Thnx Alfred.
Probleem verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan