• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's in Excel 2010 vs Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
De tip van edmoor (#8 en #12) heeft me ook nog verder geholpen: Application.Calculation = xlManual / Application.Calculation = xlAutomatic
Door het tijdelijk uitschakelen van herberekenen te beginnen ca halverwege het script van mijn eerste sub en weer in te schakelen op het einde van de laatste sub (naar 1e lege regel) wordt er een tijd "geklokt" van 1.22 sec (was 2.40 sec). Een significante verbetering :thumb:
 
Verwijder eerst de duplicaten, ga daarna aan de gang met kolommen en formules.
 
Verwijder eerst de duplicaten, ga daarna aan de gang met kolommen en formules.

Ook jij alphamax bedankt voor het meedenken. Ik wil toch eerst de kolommen sorteren om de kolom met de mutatiedatums op de juiste plek te hebben. Dit sorteren kost 0,015625 sec.
Daarna ga ik aan de slag om de rijen die buiten het ingestelde datumbereik vallen te verwijderen. De controle op duplicaten kan pas als de nieuwe rijen met mutaties toegevoegd zijn aan het totaaloverzicht.
Bij het importeren zelf zijn geen duplicaten aanwezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan