ExporterenZonderOpmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexander321

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
74
Ik ben op zoek naar het volgende, ik heb al gezocht op internet maar helaas geen oplossing.

Ik heb een access 2016 query die een output geeft van zo'n 98.000 records.
Ik kan deze middels een taak in outlook handmatig starten, maar ik moet dagelijks (liefst voor een bepaalde tijd) deze taak uitgevoerd hebben.
Dat is nu een handmatige actie.
Is er een mogelijkheid om bv middels een taakplanner access te openen, query te draaien, export opslaan en access weer sluiten?
Als ik probeer een macro te maken ik access kan ik alleen kiezen ExporterenMetOpmaak en dat is juist niet de bedoeling.

Wie weet raad?

Gr Alexander.
 
Ik snap je vraag niet helemaal, althans: wat de opmaak ermee te maken heeft. Je kunt best een Access database via Taakplanner starten, dat is niet zo moeilijk. Wat er dan gebeurt, hangt van de database af. Wil je dat die automatisch iets doet, dan dient er een AutoExec macro in te zitten die de gewenste handelingen uitvoert. In jouw geval zou ik dan een procedure maken die de query exporteert (in het door jou gewenste format) en vervolgens de database weer afsluit.
 
@Octafish, ik zie bij een macro maken alleen ExporterenMetOpmaak staan.
Ik heb deze macro gemaakt, maar als ik die start in Access dan geeft hij dus een fout ivm de 90.000 rijen
Code:
Function Macro8()

    DoCmd.OutputTo acOutputQuery, "3 Totaal bestand", "ExcelWorkbook(*.xlsx)", "G:\11 Database Access\Queries\18Totaal.xlsx", False, "", , acExportQualityPrint

End Function
Ik weet dus niet hoe je een AutoExec macro maakt.
Wellicht kun je helpen?
 
Een AutoExec macro is een macro die “AutoExec” heet. Dat kan dus elke macro zijn :). Wat die macro moet doen, is dus een procedure uitvoeren. Daarvoor is een macro-opdracht. Die selecteer je, en dan typ je in het parameterveld de naam van de uit te voeren procedure. Die heet bij jou “Macro8”, wat dus niet de beste naam is, als je nog meer procedures hebt die “macro#” heten. Persoonlijk geef ik functies een logische beschrijvende naam, zodat je weet welke je moet kiezen.
 
Ik kan de macro een andere naam geven maar waar en hoe zeg ik dat het een Autoexec macro is?
Dus gewoon de naam van Macro8 wijzigen in AutoExec?
Start die dan automatisch op als je Access start?
 
Je hebt zelf al het antwoord gegeven :). Access start de macro automatisch, omdat hij AutoExec heet. Dat is dus een beschermde naam voor een macro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan