joomla template gezocht op basis van bestaande site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisvh

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Berichten
78
Hallo

Ik ben op zoek naar een template die het meeste lijkt op deze site: http://www.welenhoeck.be/
Degene die deze site gemaakt heeft is ermee gestopt. Hij gebruikte een betalend programma. Nu wil ik dit omzetten in Joomla zodat andere mensen van deze vereniging de site ook inhoudelijk op een eenvoudige manier kunnen aanpassen!
Wie kan aub helpen? Ik heb niet zoveel tijd om te zoeken omdat ik voltijds ga werken!
Bestaat er geen gratis programma waarmee ik zelf een template kan maken?
 
Ik zoek naar een gratis template. Welke template lijkt hier het meeste op?
 
Dan zul je even moeten zoeken. Zo te zien is dit design geen Joomla template, maar iets wat custom gebouwd is.
iets wat exact overeenkomt zal je dan niet snel vinden.
 
Ik zoek naar een gratis template. Welke template lijkt hier het meeste op?
Als in deze template de opmaak ook vast ligt... smaken verschillen gelukkig, maar dit is zo "vreselijk"..
Ga eens kijken bij de experts: https://forum.joomlanl.nl/forum/61-...late-of-je-eigen-template-maken-kijk-dan-hier

Ben zelf ook wel eens opzoek geweest naar templates; vaak is het hem dan net niet en zoek je net zo lang verder tot het wel ok is...

Zorg dat je wel een lijstje hebt met de MUST-HAVES en de NICE-to-HAVES, anders kom je er met een standaard template niet altijd uit, immers de oude site was op maat gemaakt.... Maak een tabel met wat bijv 3 templates die eruit springen, hoe die daarin scoren en leg dat eerst voor bij de club.
Met de keuze template ga je aan de slag of indien nok zoek je verder en ga je nog een keer het proces in. Beter dan achteraf... ja.. maar dat hadden we er liever ingehad.... Je creëert zo draagvlak voor de template... immers de leden of hun vertegenwoordiging hebben zelf gekozen.
Soms zijn er wel (demo)sites te vinden, ook van gratis templates. Probeer ze te vinden die je zelf representatief vindt en laat men er rond kijken of geef zelf een demo. Eea zou je ook met Skype en delen van de monitor kunnen doen, dan kijkt iedereen in zijn vertrouwde omgeving mee..... Ontmoeten om vervolgens te evalueren lijkt me vervolgens wel prettiger, niet alles moet je via Skype oid willen doen.
 
Joomla heeft een aparte afdeling op dit forum ;)

Er zijn zoveel gratis templates te vinden op internet.
Als wij dat moeten gaan zoeken dan zijn wij ook heel lang bezig.

Als iedereen van de club iets mooi en handelbaar vind, dan kan je pas kijken wat je wilt. En dan kan je dus gratis themes zoeken op kleur, sdiebars etc. Daarna zou je het aan kunnen passen middels css.
Of je koopt een theme, dat kan natuurlijk ook.

tip: https://www.joomla.com/
https://forum.joomlanl.nl/forum/61-...late-of-je-eigen-template-maken-kijk-dan-hier

ps. moet het per se Joomla zijn? Kijk anders eens naar Wordpress, die is veel gebruiksvriendelijker!!
 
Tip: zoek een responsive template dan is de weergave goed op smartphone, tablet, laptop, monitor, printer, enz. Je kunt dit testen door de browser op je pc meer/minder breed te maken. De template moet altijd een goede weergave behouden zonder dat er delen buiten beeld vallen of op een vreemde manier op elkaar komen te liggen. Klik op websites in de footer van dit bericht dan kan je zien hoe dit werkt.
 
Waag er eens een google search aan met als trefwoorden:
* template
* free
* joomla of wordpress
* en dan de trefwoorden die bij jou doel passen, niet niet overvullen met trefwoorden, maar gepast. Zoals: elke (?) vereniging heeft bepaalde eisen wel/niet leden inlog, wel niet foto-sectie, enzovoort...
Naast de search levert je het op die manier ook de info die nodig is om het kaf van het koren te scheiden bij de templates die je tegenkomt.
 
Kan ik zelf geen template maken van deze site? Ik heb wel kennis van HTML, CSS, PHP, js. Wat is de basiscode voor template? Bedoeling is dat ik de CSS van deze site zoveel mogelijk kan overnemen!
 
Vormgeving en content (teksten, foto's, enz.) zijn auteursrechtelijk beschermd. Je zal bij de website eigenaar moeten vragen of je de vormgeving mag overnemen. Een gratis template zoeken of voor een klein bedrag kopen is slimmer.
 
Kan ik zelf geen template maken van deze site? Ik heb wel kennis van HTML, CSS, PHP, js. Wat is de basiscode voor template? Bedoeling is dat ik de CSS van deze site zoveel mogelijk kan overnemen!

Bespaar die moeite, ook als je toestemming zou hebben. Deze site is NIET responsive. Er zijn als ik zoals ik zie twee templates die geladen kunnen worden. Desktop template of de mobile template.

Dus als je wat wil aanpassen aan je site, zit je in twee templates te werken. Niet aan te raden!
 
Vormgeving en content (teksten, foto's, enz.) zijn auteursrechtelijk beschermd. Je zal bij de website eigenaar moeten vragen of je de vormgeving mag overnemen. Een gratis template zoeken of voor een klein bedrag kopen is slimmer.
Degene die deze site heeft gemaakt is gestopt. We zijn in de vereniging overeengekomen dat ik die site verder zet. Ik beschik dus over de broncode. Maar wil wil graag andere de mogelijkheid geven nieuwe pagina's aan te maken en aan de site toe te voegen zonder dat ze kennis van programmeren hebben. En denk dus aan Joomla.
Ik kan wel programmeren en heb ook kennis van mysql. Graag wil ik die lay-out zoveel mogelijk kunnen overnemen in een template.
 
Degene die deze site heeft gemaakt is gestopt. We zijn in de vereniging overeengekomen dat ik die site verder zet. Ik beschik dus over de broncode. Maar wil graag andere de mogelijkheid geven nieuwe pagina's aan te maken en aan de site toe te voegen zonder dat ze kennis van programmeren hebben.
Iedereen heeft de broncode omdat het een rechttoe-rechtaan html website is, klik maar eens met de rechter muisknop op "(pagina)bron weergeven". Alternatief is het websites linkje in mijn berichtfooter want ik zie dat de website die je geeft niet responsive is.

niet-responsive.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik ga voor Helix 3. Maar heb nog enkele zaken die beter kunnen. Zie: http://www.welenhoeck.byethost14.com/jml/
Hoe krijg ik die witte ruimtes boven mijn menu's weg?
Zie afbeelding zwarte kaders. Overbodig2.png
Ook het ">" -teken voor elk menu-item zou ik graag weg willen.

Hoe kan ik dit doen?
 
Ik ga meestal de code opzoeken in de template en pas die aan.
Zo kun je ook een "vaste" top foto van de template vervangen door een die je liever had.
Heb nooit een cursus gehad, maar met logisch nadenken kom je er echt wel.
Net als hier een quote qua code altijd zo begint en eindigt geldt dan voor de pagina codes ook zo, je moet alleen ff door hebben welke functie ze hebben....,
Code:
 # begin code van het quoten is [ quote]
 # eind code van het quoten is [ /quote]
waarbij er geen spatie zit tussen [ en het volgende teken.
 
Het zit in de padding (boven en onder) van de content
Code:
#sp-main-body {
    padding: 100px 0;
}
De header heeft geen clearfix, daardoor verspringt de layout als je de waarde te klein maakt.
 
Laatst bewerkt:
:thumb:
Bron heeft een cursus gehad... of is autodidact.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan