• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verlofkalende

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollepap

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
39
kan iemand me helpen. In de file in bijlage heb ik een werkblad waarin ik opvolg staan een aantal personen en ook of dat ze aanwezig zijn. Een getal wilt zeggen dat ze er zijn en een letter wilt zeggen dat ze er niet zijn. In het andere werkblak " maandag", vul ik in A1 een datum in en ik zou willen dat vanaf cel B3 alle personen komen te staan welke aanwezig zijn en daaronder dan de uren welke ze aanwezig zijn. Met een formule Index/match lukt dit, maar dan moet ik alle namen zelf invullen en zie ik ook ofdat ze aanwezig zijn, maar dat is niet wat ik wil. Ik wens alleen de aanwezig personen te zien. bestaat er zulke formule of moet ik dit zoeken via VBA

Bedanky
 

Bijlagen

  • mankalender.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 37
Hou je vast... op je tabblad "maandag":
Code:
B3: =ALS.FOUT(INDEX(Verlofkalender!$A$2:$J$2;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VERSCHUIVING(Verlofkalender!$B$2:$J$2;VERGELIJKEN($A$1;Verlofkalender!$A$3:$A$19;0);));KOLOM($B$2:$J$2);9^9);KOLOM(A$1)));"")
Let op: dit is een Matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen. Daarna kun je doorvoeren naar rechts.

En dan vervolgens in B4:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Verlofkalender!$A$2:$J$19;VERGELIJKEN($A$1;Verlofkalender!$A$2:$A$19;0);VERGELIJKEN(B$3;Verlofkalender!$A$2:$J$2;0));"")
In bijlage de formules ingevuld in je voorbeeld. In je eigen bestand moet je de verwijzingen uiteraard aanpassen.
 

Bijlagen

  • mankalender (AC).xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Hou je vast... op je tabblad "maandag":
Code:
B3: =ALS.FOUT(INDEX(Verlofkalender!$A$2:$J$2;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VERSCHUIVING(Verlofkalender!$B$2:$J$2;VERGELIJKEN($A$1;Verlofkalender!$A$3:$A$19;0);));KOLOM($B$2:$J$2);9^9);KOLOM(A$1)));"")
Let op: dit is een Matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen. Daarna kun je doorvoeren naar rechts.

En dan vervolgens in B4:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Verlofkalender!$A$2:$J$19;VERGELIJKEN($A$1;Verlofkalender!$A$2:$A$19;0);VERGELIJKEN(B$3;Verlofkalender!$A$2:$J$2;0));"")
In bijlage de formules ingevuld in je voorbeeld. In je eigen bestand moet je de verwijzingen uiteraard aanpassen.

Super bedankt, dit maakt het veel eenvoudiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan