• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal naar tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactie Excel

Jawel kan het bestand wel openen, maar ik verwees naar het bedrag door =SchrijfGetal(A3)
maar moest zijn =SchrijfGetal(A3;waar) nu staat de tekst goed vertaald.


Mag ik u hier hartelijk voor danken,

M.vr.gr. Nikki
 
Ah, ok, fijn dat het (uiteindelijk) gelukt is..
 
@Roeljongman

Wat een super blad heb je gemaakt.
Ik was exact naar de formule opzoek.
Echter heb ik het volgende probleem:|
Zowel bij uw werkblad, als wanneer ik de code in mijn eigen werkbladen gebruik geeft de cel de volgende uitkomst "#naam?".
Dus bij uw blad zie ik in eerste instantie de getallen voluit, klik ik echter op de cel, verander ik niks en klik ik weer op enter komt er "#NAAM?" te staan.
Enige idee waar dit aan kan liggen?
Ik gebruik Excel 2016 en zover ik kan zien heb ik alles in het Nederlands.
Ik heb ooit een andere funcite hiervoor gehad ( "EuroGetal" ) Die werkte ooit, nu ik hem weer nodig had doet deze het zelfde.
Ik heb de cel eigenschap ook al veranderd van standaard, naar getal, tekst enz.

Graag hoor ik of iemand dit probleme herkend en hier eventueel een oplossing voor heeft.

Knipsel.JPG
 
Aan plaatjes hebben we bij dit soort vragen niets. Waarschijnlijk heb je de code verplaatst van een gewone module naar een bladmodule.
 
Ter aanvulling op VenA:

Het is NIET de bedoeling dat je een soortgelijke vraag stelt in andermans draadje.
Plaats svp een eigen vraag. Is voor onze zoekmachine een stuk duidelijker.

Groeten
 
[off topic]
Zo schijnt er ook een regel dat alleen moderators modereren....:D:p:d
[/off topic]
 
Het is toch binnen de exacte context van deze thread toch veel gemakkelijker hier te reageren leek me?
En het leek me een te kleine vraag om een topic voor te starten om vervolgens de gehele context erbij duidelijk te moeten maken.

Zoals gezegd heb ik namelijk EXACT het bestand van @Roeljongman gedownload van post #16, NIKS aan veranderd, en vervolgens laat die in eerste instantie juiste resultaten zien (zo zal die zijn upgeload)
Maar zodra ik op een cel klik en niks verander en enter klik staat er #NAAM?
Dus het leek me dat er iets in mijn instellingen of versie van excel niet klopt. Ik heb niks veranderd aan de modules of code.
 
In een forum heeft iedere vragensteller zijn eigen draad.
Op die bevoorrechte positie heb jij ook recht.
 
@trainers, Ik had niet gezien dat er een 'kaper op de kust was'.;)

@Voornmedia, Het is inderdaad beter om een eigen vraag aan te maken anders is het een gevalletje van het kapen van iemands draadje.

Om jouw probleempje op te lossen moet je er wel voor zorgen dat in het 'Trust Center' het gebruik van macro's is toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Voornmedia,

Leuk te horen dat jij er (ook) blij mee bent. Een aantal tips is al gegeven.
- Zorg dat de vba module in het bestand staat waar je de formule wilt gebruiken.
- check dat in het vertrouwenscentrum (trust center) macro's zijn toegestaan.
Vooral in nieuwere versies worden macro's nog wel eens "ongevraagd" niet toegestaan waardoor ze niet altijd werken.

Verder word de function schrijfgetal niet bij elke herberekening opnieuw berekend daardoor ontstaan soms #naam fouten
Nadat je checkt of de bovenstaande 2 dingen geen probleem zijn ook de regel Application.volitile toe kunnen voegen aan de Function Schrijf getal al een van de eerste regels.
dat zorgt dat elke keer als jou werkblad herberekend ook deze formule wrdt herberekend. soms lost dit het probleem van onduidelijke #naam meldingen op.

#naam melding houdt in dat de ingevoerde formule niet wordt herkend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan