• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch procenten berekenen van checkoboxes

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdee32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2018
Berichten
2
Hallo Allemaal,

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik wil graag dat als ik een checkbox aan vink dat de de procenten ( zie 85% linkbovenin) omlaag of omhoog gaan.

Dus de linkerrij checkboxen die moeten een + van de procenten zijn
De rechter rij moet de dus een - van de procenten zijn.

Het idee is eigenlijk dat die zelf voortaan de aantal procenten uitrekent.

Is hier een bepaalde formule voor of een bepaalde manier? Ik hoor het graag.

Check.png
 
Hallo en welkom op dit forum. Een representatief voorbeeldbestandje met Jip en Janneke informatie zal eerder hulp opleveren dan een plaatje
 
Wat moet gebeuren als er zowel voldoet en niet voldoet is aangevinkt? Voldoet voor 50%? Verder geen wegingsfactoren? Een harde eis lijkt mij zwaarder te wegen dan wat anders. Het is niet zo moeilijk. Koppel zo'n vinkvakje aan een cel. Deze cel krijgt dan de waarde 0 of 1 en daar kan je dan mee rekenen.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt zo simpel haha!

De procenten die links bovenin staan die moet op 0% beginnen. Vervolgens als ik in de linkerrij van checkboxes 1 aanvink dan moeten de procenten vanzelf omhoog schieten. Als in in de rechter rij checkoboxes 1 aanvink moeten de procenten omlaag. Dus eigenlijk moet er een formule in komen: aantal vragen bijvoorbeeld 8, dan als ik alles goed aanvink dan is het 100% maar als er 1 niet goed is dat hij dan omlaag gaat. Is daar een bepaalde formule voor?
 
Volgens mij zijn het selectievakjes die je kan koppelen aan een cel.
Je hebt aan de 6 linker selectievakjes genoeg.

Stel je koppelt ze vervolgens aan de cellen A1:A6 waar dan 'WAAR' komt te staan bij aanvinken en 'ONWAAR' bij uit.

De formule wordt dan: 100/6 selectievakjes*het aantal wat waar is.
Code:
=100/6*aantal.als(A1:A6;waar)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan