• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken en gemiddelde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim123

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
21
allen

een nieuwe poging en hopelijk duidelijk geformuleerd.

Ik heb een probleem in een worksheet waarin uren en kosten registratie bij gehouden wordt per week, elke kolom uurtarief en uren per handeling.
1 kolom worden de uren van 3 handelingen op geteld dit gaat goed, het gemiddelde van uurtarief gaat ook goed tot dat er 1 handeling van 3 niet uitgevoerd is in bepaalde week (bv tabblad 2)in vb bestand. ( welke van 3 handeling er ontbreekt kan wekelijks varieren)

het lukt mij niet om gemiddeld uurtarief over 2 handelingen cel cr16 van vb bestand te krijgen

gebruikte formule onderstaand

HTML:
=SOM(GEMIDDELDE(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(CR$12;INDIRECT("'"&A15&"'!$a$1:$n$24");7;);0);ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(CR$13;INDIRECT("'"&A15&"'!$a$1:$p$24");7;);0);ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(CR$11;INDIRECT("'"&A15&"'!$a$1:$n$24");7;);0)))

Bekijk bijlage Realtest.xlsx
 
Waarom niet alle tarieven in 1 werkblad ?

Met 401_1 zoek je het 404 tarief in week 1, met 401_2 het 401 tarief in week 2, etc.
Een goede struktuur bespaart hoofdbrekens over formules en codes.
 
beste snb

het budget uurtarief kan in 1 werkblad.
de gerealiseerde tarieven zijn wekelijks verschillend door dat de handeling niet door zelfde persoon uitgevoerd wordt en er zijn diverse tarief soorten.

ik kan niet afwijken van deze opzet : omdat voorbeeld een klein deel weergeeft van de complete sheet met berekeningen kosten stuk , kosten produktie oppevlak etc.

wim123
 
Struktureren gaat aan programmeren vooraf.
 
Ik ben aardig op weg met een formule met SOMPRODUCT maar loop ertegen aan dat Blad 1 een kopregel bevat en Blad 2 niet.
Je moet zorgen voor een eenduidige structuur, zoals snb ook al aangeeft.
 
Mijn excuus
De structuur moet zijn dat elk blad de zelfde kop regel heeft en dit in 52 bladen
 
In CQ15
PHP:
=SOMPRODUCT(ISGETAL(VERGELIJKEN(INDIRECT("'"&A15&"'!$A$2:$A$24");$CR$11:$CR$13;0))*INDIRECT("'"&A15&"'!$G$2:$G$24"))/SOMPRODUCT(N(ISGETAL(VERGELIJKEN(INDIRECT("'"&A15&"'!$A$2:$A$24");$CR$11:$CR$13;0))))
 
mr

Timshel

ik kom eindelijk aan reageren toe

jouw oplossing werkt,en daar ben ik blij mee.

deze richting had ik niet bij stil gestaan, ik ben dan ook maar een puzzelaar zeker geen expert.


wim123
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan