adresboek Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olbers5

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Berichten
27
In mijn adresboek staat mijn naam als: Sanden, Piet van der.
Ook de andere namen staan zó genoteerd.
Van mensen die vaker mails sturen verandert hun naam in het adresboek alsvolgt: Piet van der Sanden.
Ik wil uiteraard niet dat er in mijn adresboek iets verandert. Hoe regel ik dat ?
p.vadesa@gmail.com
 
Plaats absoluut nooit privéinformatie zoals e-mailadressen in berichten!

Ik heb geen Thunderbird maar hier begrijp ik werkelijk niets van. Hoe kan het programma zelf op eigen houtje de namen van contactpersonen aanpassen? Of worden deze automatisch toegevoegd bij het ontvangen van een e-mail. Dan dit uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Kan je gewoon zelf doen, ga naar het adresboek.
ga naar het contact, doe bewerken en zie daar het venster met de gegevens.
Je ziet dan ook staan hoe je de naam wilt hebben, namelijk bij weergave kan je het zelf invullen hoe je de naam wilt hebben.

zie screen:
omslag7.jpg

Quote van Senso
Ik heb geen Thunderbird maar hier begrijp ik werkelijk niets van.
Als je het niet weet, dan is het misschien handiger om niet te reageren. Want je stelt nu vragen in je antwoord over hoe het kan en zo, terwijl de TS gewoon vraagt hoe je het adresboek kan verandren.

Gewoon zo dus, zoals ik omschreef. Want ik gebruik al tig jaren Thunderbird.
 
Laatst bewerkt:
@femke
Ik ga over mijn eigen antwoorden.

terwijl de TS gewoon vraagt hoe je het adresboek kan verandren.

Dat is de vraag en het probleem niet. Olbers5 zegt dat hij de juiste namen/volgorde in zijn adresboek heeft staan. Punt. Deze wijzigen door mensen die vaker e-mails aan hem versturen. Punt. Dus ik begrijp niet hoe dat mogelijk is of adressen moeten bij e-mail ontvangst automatisch worden toegevoegd. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Maar spontaan wijzigen is vreemd.

Je ziet dan ook staan hoe je de naam wilt hebben, namelijk bij weergave kan je het zelf invullen hoe je de naam wilt hebben.
Dat is niet aan de orde want ze staan goed zie post 1.

Kan je gewoon zelf doen, ga naar het adresboek.
Denk dat topicstrarter dat wel weet hoe dat moet, maar dat wijzigen moet niet nodig zijn als hij alles goed heeft ingesteld en dat heeft hij volgens onderstaande quote.

In mijn adresboek staat mijn naam als: Sanden, Piet van der.
Ook de andere namen staan zó genoteerd.
 
Laatst bewerkt:
Zijn vraag is hoe hij het adresboek behoudt zoals het is met de namen? En mijn antwoord is dat je dit zelf kan instellen met de naam.

Als ik mail krijg van iemand waarvan ik zijn email adres op wil slaan in mijn adressenboek, dan klik ik op de naam met rechtermuisknop. Dan toevoegen aan adresboek klikken of als het er al in staat, klikken op contact bewerken. En dan zet ik het in het juiste adresboek en verander ik wat er veranderd moet worden.
 
@femke uw antwoord is top:thumb:
Steek verder geen moeite in Senso.
 
Ik dank Femke98 voor haar oplossing. Die weergaveregel had ik nooit ingevuld.
Nu ben ik benieuwd of de adressen standvastig blijven.
Olbers5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan