• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lange (gefilterde) lijst automatisch omzetten naar overzicht met meerdere kolommen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marman

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
17
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een geautomatiseerde methode voor wat ik nu handmatig als volgt doe:

Ik heb een hele lange lijst (2500 items) met volgende kolommen: Naam, kenmerk 1, kenmerk 2, kenmerk 3
Op basis van filtering op de kenmerken 1 tot en met 3 wordt de lijst ingekort.
Van de gefilterde lijst selecteer ik 35 cellen uit de kolom "Naam" en kopieer deze naar een tweede tabblad in Kolom A,
dan de volgende 35 cellen naar Kolom C, nog eens de volgende 35 naar Kolom E.
Dit met de bedoeling een alfabetische lijst te krijgen om af te printen.
Zijn bij bovenstaande actie nog niet alle namen gekopieerd dan ga ik verder met kopiëren naar kolom A maar dan vanaf rij 36 waarbij ik ervoor zorg dat de afdruk van pagina 2 start met rij 36.

Begrijpen jullie mijn beschrijving een beetje?
En nog belangrijker, denken jullie dat dit op één of andere manier te automatiseren is?

veel dank alvast,

Marc
 
waarom moet je het in partjes van 35 rijen verdelen om een alfabetische lijst te kunnen printen?

Plaats een voorbeeldbestand om een specifieke oplossing te krijgen voor jouw probleem
 
Je hebt gelijk Kristiaan, een voorbeeld zegt hopelijk meer dan 100 zinnen.

Bekijk bijlage Streeplijst-220518 helpmij_forum.xlsx

Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd met op tabblad 1 "streeplijst" een deel van de lange lijst en de kolommen waarop ik kan filteren.
In tabblad 2 "af te drukken" het resultaat van wat ik manueel van tabblad 1 hier naar toe kopieer.
Het eindresultaat moet een uit te printen alfabetische lijst zijn die gebruikt wordt bij biologisch veldwerk.

Laat me weten als er toch nog onduidelijkheden opborrelen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Marc
 
='alle soorten'!A5

Ik weet niet zeker of ik de vraag goed begrijp maar met deze formule is het mogelijk automatisch te kopieren van de andere lijst. (als je deze doortrekt)
 
Dat klopt Robin,

maar het probleem is dat de lijst in tabblad 1 gefilterd wordt en ik dus niet vooraf weet of A6 ook moet gekopieerd worden. Begrijp je?

Marc
 
Gebruik advancedfilter handmatig of met VBA:

Code:
Sub M_snb()
    Sheet1.Cells(4, 1).CurrentRegion.Resize(, 6).AdvancedFilter 2, Sheet1.Cells(4, 17).CurrentRegion, Sheet2.Cells(50, 1)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan