Loskoppelen receiver en extra versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Goeie dag,


Ik heb een Pioneer sc-lx 81 en heb hierop een extra versterker Pioneer a-30 aangesloten. Deze extra versterker dient voor een andere ruimte van muziek te voorzien, doch dit moet dus niet steeds het geval zijn.

Aldus dacht ik gewoon die a-30 slechts aan te zetten wanneer ik dus effectief muziek in de andere ruimte wil.

Echter nu stel ik vast dat van zodra ik ofwel de receiver ofwel de extra versterker aanzet, automatisch het ander toestel aangezet wordt (eveneens het geval bij uitzetten).

Hoe komt dit, gezien deze toestellen niet verbonden zijn door die "control in/out" aansluitingen ?

En vooral, hoe kan ik dit uitzetten ?


Alvast bedankt voor de hulp !
 
Geef eens op welke uitgang je gebruikt op de sc-lx 81 en welke ingang op de a-30.

Indien je de extra versterker aanzet neem ik aan dat je ook de receiver aan hebt staan.
 
Ik zal een voorbeeld geven : luisteren naar spotify doe ik via een chromecast audio. Deze zit op receiver in de "CD IN".
Via "DVR2 OUT" ga ik naar "TUNER IN" op de versterker.
Als ik nu met de afstandsbediening de receiver uit zet, dan gaat ook de versterker uit. Omgekeerd: receiver opnieuw aanzetten schakelt de versterker ook aan.
 
En je kunt met die afstandbediening beide apparaten bedienen?

En als gebruikt maakt van tape out gebeurt hetzelfde?
 
Ik gebruik gewoon de afstandsbediening van de receiver.
De aansluiting "control in/out" kan ik momenteel niet uittesten, gezien ik geen dergelijke kabel heb liggen.
 
Ik begin het te begrijpen...
Wanneer ik bv het inputkanaal van de versterker zet op cd, dan verandert ook het inputkanaal van de receiver.
Dus beide toestellen hebben voor bepaalde handelingen dezelfde infrarood code (of hoe je zoiets noemt)...
Oplossing ?
 
- Koop een 220 Volt remote control (bijv. hier bij Action voor €10,-). Je kunt dan de 2e versterker een ander kanaal geven, en er zo voor zorgen dat die uit blijft.
- Je zou een programmeerbare remotecontrol voor je Pioneers kunnen kopen, en versterker nr.2 een andere code kunnen geven.
- Of plak een (ondoorzichtig) plakbandje op de IR sensor van versterker nr.2 als je 'm niet gebruikt.
 
Ik heb een programmeerbare remotecontrol (Logitech).

Hierin heb ik nu opgegeven dat mijn extra versterker geen uit-knop heeft, waardoor bij het starten van een activiteit niet 2x de opdracht "power on" wordt doorgestuurd.

Enig nadeel is dat extra versterker altijd zal aan blijven staan, zelfs wanneer ik hem niet echt nodig heb...

@vandahl : wat bedoel je met "versterker nr.2 een andere code geven" ?
 
In die lijstjes met IR codes zag je meestal meerdere codes per merk. Misschien kun je zo verschillende codes voor beide apparaten instellen..
Ik zie trouwens dat die A-30 een APD (Auto Power Down) knop heeft op z'n eigen remote. Die zal de versterker uitschakelen wanneer er geen signaal door loopt. Misschien kun je die functie programmeren op je Harmony?
http://www.pioneer-audiovisual.eu/s...als/A-30-K_manual_NL_EN_FR_DE_IT_RU_ESpdf.pdf (pag. 9, knop nr. 13)
 
Enig idee waar ik ergens een overzicht kan bekomen van de ir codes van die 2 toestellen ?
 
Eens de vraag aan Pioneer stellen, wie weet...

Mochten zij nog een mirakel uit hun hoed toveren, dan horen jullie het wel.

In elk geval bedankt voor de suggesties !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan