• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

FedPolBel

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
6
Hallo

In Excel ben ik bezig met een overzicht te maken van expertises die aanwezig zijn in de organisatie waarin ik werk. Deze zijn onderverdeeld in categorieën zoals ICT, wetgeving, management, economie, wetenschappen... Door de grote hoeveelheid aan kennis is deze lijst ondertussen al vrij omvangrijk, waardoor het soms lang scrollen is.

Daarom zou ik bovenaan het formulier een navigatievenster willen opzetten, waarbij de verschillende categorieën opgelijst staan. Ik kan deze wel koppelen naar de desbetreffende cellen, zodat de gebruiker snel naar een categorie kan navigeren. Echter is het zo dat, wanneer ik ergens een rij tussenvoeg en dus de rijen daaronder een rij opschuiven, verschuift deze koppeling niet mee. Iemand die weet hoe ik een koppeling kan laten meeschuiven?
 
Excel kent de formule "Verschuiving", ik vraag mij alleen af of dit is wat je zoekt.

Plaats een voorbeeldbestand, dan kunnen wij zien wat je wilt bereiken.
 
Maak van de te koppelen cel een Named Range. Dan zal de verwijzing wel opschuiven bij het invoegen van rijen.
 
Heb je mijn bericht wel gelezen?

Noem celC3 links van de formulebalk "ICT". Daarna de ScreenShot1894.jpghyperlink ICT bewerken en dus niet aan een cel koppelen maar aan de naam ICT die daaronder staat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan