• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel datum probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielekes

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2017
Berichten
74
Hoi iedereen,

Ik heb een probleem met een Excel sheet waarin de data niet goed worden weergegeven. Ik heb zelf voor een vriend een format gemaakt waarin hij zijn facturen kan maken, echter als hij de datum verandert van de sheet krijgt hij:
e7be0d28-8250-454f-94c7-0379e15f29ca.jpg

Terwijl ik gewoon de notatie krijg zoals deze hoort 31-05-2018. Echter staan bij hem ook overal bij de data slashes ipv streepjes.

Graag hulp
 
Wauw,

Geen voorbeeldbestand, niet eens een schermkopie, maar daadwerkelijk een foto van het scherm! De cel die geselecteerd is op jouw foto is leeg, dus wat voor een antwoord verwacht je te krijgen??
 
Hij doet het prima. Dus dan moet het aan de instellingen van jouw vriend liggen. Maakt die gebruik van Nederlandse versie van Excel?
 
Dit is inderdaad ook wat ik heb gemerkt. Hij zegt dat hij inderdaad een nederlandse versie gebruikt. Hij ziet bovenin de tekst allemaal in het nederlands staan, echter worden datums met slashes weergegeven, wat duit op een andere taal maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
 
Duiten formatteer je tegenwoordig met Euro's ;)
 
Thanks, heb het bestand nu even doorgegeven voor een testje. Ben beniewd

Maar als ik jjjj verander in yyyy, geeft hij de datum weer als: 12-5-yyyy. Precies hetzelfde probleem als mijn vriend heeft
 
Gebruik dit eens in A35, dan bepaalt een functie of er JJJJ of YYYY moet worden gebruikt:
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN("Wij verzoeken u vriendelijk het bedrag van € ";TEKST(G30;"#,00");" voor ";TEKST(C16;"dd-mm-" & [COLOR="#FF0000"]ALS(TEKST(DATUM(1900;1;1);"JJJJ")="1900";"JJJJ";"YYYY"))[/COLOR];" te voldoen op onze bankrekening onder vermelding")
 
Laatst bewerkt:
Thanks guys, dit laatste is inderdaad de oplossing van het probleem. Schijnbaar heeft hij alleen nederlandse taal in de menu's en niet in de formules etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan