Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Sinds de update 1803 is er geen Thuisgroep meer.
Kan iemand mij simpel vertellen hoe ik een netwerk maak met mijn 2 Windows 10 computers?
Alvast bedankt.
Groet,
Martin
 
Sorry Edmoor,
Ik kom daar niet uit. (stom hoor!). Ik heb diverse mappen gedeeld, maar zie onder NETWERk de com[puters niet.
Kan je me der eerste strappen effe uitleggen?
 
Zit ook, met het verwijderen van thuisgroep en dergelijke, ook met hetzelfde probleem.
En ook voor mij is "een gedeelde netwerk map aanmaken" niet duidelijk.
Men heeft het over een partitie of map aanmaken (D:\Netwerk).
Ik heb actueel volgende partities: C-D-E-F-H. In feite bestaat partitie D al, moet ik hier een map Netwerk aanmaken en hoe functioneert dat dan ivm andere computers.
 
Het maakt niet uit op welke schijf en hoe die map heet.
Het gaat om het delen ervan.
Tevens kan je dat voor meerdere mappen op meerdere schijven doen.
Alles wat in en onder een gedeelde map staat is op het netwerk beschikbaar.
 
Waarom moet ik dan NETWERK gebruiken kan ik niet gewoon (zoals voorheen) bvb het bestand VIDEO langs toegang verlenen...delen...enz beschikbaar maken ? Maar hoe kanik met mijn andere pc dat bestand openen.
Wat gebeurt er met computernaam en werkgroep moet hier ook gebruik van worden gemaakt.
 
Het staat uitgelegd in de link die ik plaatste en het beter uitleggen dan Menno Schoone kan ik niet.
 
edmoor, moesten mcl en ik dat begrepen hebben zouden wij(zo denk ik...) die vragen niet stellen.
Overigens jouw vorige antwoord, vergeleken met de tekst van Schoonepc, is alles behalve.

Toch bedankt, we komen er (hopelijk) wel uit.
 
Aangemaakt op partities D: NETWERK - toegang verlenen tot - specifieke personen - iedereen - lezen en schrijven - delen en zie ik \\PCASYS\NETWERK -gereed
Delen en geavanceerd delen lijkt ok in orde...maar onder netwerk zie ik geen computers zoals bij in jouw schermpje.
 
Is dit niet het verhaal van de thuisgroep van voor de creators update ? Dat is nu juist het probleem, thuisgroep is er niet meer.
Of ben ik verkeerd ?
 
Als de thuisgroep in de vorige versie goed werkte, dan moet met de nieuwe versie "1803" zonder dat u iets daar veranderd, correct moeten werken. Thuisgroep wordt dan naar Netwerk automatisch veranderd.
 
Mysterie...na jouw tekst te hebben gelezen klik ik op netwerk en daar staan ineens: pcasus en pcdesk. Minuten terug stond er niets.
Maar op pcdesk lijk ik geen (nog) toegang te hebben.

Ook op pcdesk lijkt er een probleem omdat ik daar pcasus niet zie.
Even wachten, mogelijk komt dat ook nog te voorschijn alhoewel...

Op pcasus (Windows 10) lijkt alles, zonder tussenkomst) in orde.

Enkel op pcdesk (Windows 7) zie ik enkel pcdesk onder netwerk maar nog steeds geen pcasus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 2 lukt niet.

Windows 7 (pcdesk) zit dus nog steeds in de vroegere thuisgroep en vind blijkbaar windows 10 (pcasus) niet. Het omgekeerde werkt zonder problemen: pcasus kan alle bestanden van pcdesk zien.
Moet ik de thuisgroep eventueel verwijderen ?
Riskeer ik dan niet dat pcasus...pcdesk niet meer ziet...
Waarschijnlijk iets verkeerd ingesteld.
 
Als het goed is moeten beide comp met elkaar kunnen communiceren ook wanneer een comp nog op win7 draait en gebruik maakt van de thuisgroep. Misschien kunt u even kijken bij Geavanceerde instellingen voor delen of deze juist staan aangevinkt.
Wilt u ook even kijken op de comp waarop Win7 is geïnstalleerd bij het Netwerkcentrum of deze op Particulier Netwerk staat ipv Openbaar Netwerk? De thuisgroep kunt op de PC met Win7 verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het werkt. Ik heb beide computers opnieuw het netwerk ingesteld, de mappen gedeeld en nu zien ze elkaar.
Groet en bedankt.
 
Prima @mcl en succes verder. :thumb:

@tuurke
Door de Pinksterdagen is het niet opgevallen dat je hebt ingebroken in iemand's topic.
Als je verder wilt met je vraag zul je zelf een topic aan moeten maken.
In het geval dat je hier verdergaat zal dit topic worden gesloten.
Mod besturingssystemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan