• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Celwaarde wijzigen op basis van celwaardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrommeDaris

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
8
Hoi allen,

In het bijgevoegde Excel bestand heb ik in Blad1 een lijst met locaties staan (In realiteit is deze lijst aanzienlijk langer).
De bedoeling is dat ik gemakkelijk datums kan koppelen aan de verschillende locaties.

Nu probeer ik hiervoor al een tijdje een macro te ontwikkelen maar dit loopt op niets uit.

Het idee is dat ik in Blad2 een lijstje kan opstellen waarin ik handmatig de locaties en bijbehorende data invoer (zie voorbeeld bestand).
Middels een macro zou ik vervolgens deze data aan dezelfde locaties in Blad1 willen koppelen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Mocht de uitleg niet duidelijk genoeg zijn dan ligt ik het graag nader toe.
 

Bijlagen

  • Excel voorbeeld.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
zoiets? Achter blad2

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 2 And Target.Cells.Count = 1 Then
        If Not Sheets("Blad1").Columns.Find(Target.Offset(, -1).Value, lookat:=xlWhole) Is Nothing Then
                Sheets("Blad1").Columns.Find(Target.Offset(, -1).Value, lookat:=xlWhole).Offset(, 1).Value = Target.Value
        End If
    End If
End Sub
 
TS zal er zijn reden voor hebben om het met vba te willen doen denk ik.
 
Dank voor jullie antwoorden.
Wellicht verhelderend:
Het idee is dat Blad1 een database is welke de gebruiker van het excelbestand niet ziet. De gebruiker kan deze database alleen muteren door locaties en bijbehorende data in te voeren in de lijst van Blad2. Aan Blad2 wil ik vervolgens een besturingsknop toevoegen die de gebruiker in staat stelt de ingevoerde gegevens te verwerken. De aan de besturingsknop gekoppelde macro dient vervolgens de ingevoerde datums achter de bijbehorende locaties in blad in te plakken
 
Bedoel je zo met deze code achter een knop?
Code:
Sub Klik()
  For Each cl In Blad2.Columns(1).SpecialCells(2).Offset(2).SpecialCells(2)
    Blad1.Columns(1).Find(cl.Value).Offset(, 1) = CDate(cl.Offset(, 1))
  Next cl
End Sub
 
Er is geen datum en macro te vinden in het bestand.
 
Probeer het eens zo:

Code:
Sub Klik()
  For Each cl In Blad6.Range("A5:A" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
    Blad5.Columns(1).Find(cl.Value).Offset(, 1) = CDate(cl.Offset(, 1))
  Next cl
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan