• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritchy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2018
Berichten
23
goedemiddag,

voor mn werk ben ik bezig om de planning makkelijker te maken. we werken met een weekplanning en een overzicht planning d.m.v. een balkenplanning.
beide werken goed. echter zit hier best veel dubbel werk in. ik zoek een manier om bijvoorbeeld in de jaarplanning gegevens te zetten en wil dan graag de gegevens ook in de weekplanning te zetten.

dus ik geef een start datum een, hier komt een weeknummer uit en de projectgegevens worden dan automatisch in de weekplanning gezet. de weekplanning is een tabblad met detail gegevens.

ik heb een voorbeeld bijgevoegd. hoop dat dit duidelijkheid geeft.

groet ritchy
 

Bijlagen

  • plan concept.xlsx
    60,2 KB · Weergaven: 70
Ritchy:

Hier zal je VBA voor nodig hebben. Daar kan ik je niet verder mee helpen, maar aangezien er nog geen reacties zijn (wat ik wel begrijp) geef ik je een paar tips.

1. Je maakt geen gebruik van een weekplanning, je maakt gebruik van een dagplanning gesorteerd per week, per medewerker. Hoe wil je dat dan toewijzen?

2. Maak een voorbeeld waarin je aangeeft welke informatie je van de jaarplanning waar wilt hebben. Dit moet je dus handmatig doen, zodat de experts hier begrijpen wat jij precies wilt.

3. Is dit het format zoals het er uiteindelijk uit moet gaan zien? Ik kan mij voorstellen dat voornamelijk het format van de dag/weekplanning tot problemen gaat leiden. Misschien dat iemand hier een beter idee over heeft.

Er zijn vele voorbeelden te vinden over planningen (op dit forum) misschien is het een goed idee om even te zoeken wat hier al over te vinden is en hoe je dit zelf kan gaan toepassen.
 
Dag KristiaanL,

Ik neem je tips ter harte en zal een ingevuld voorbeeld plaatsen. Uiteraard heb ik al op het forum gezocht naar voorbeelden. Maar heb nog niet echt iets gevonden wat lijkt op wat ik globaal voor ogen heb.
En je hebt gelijk betreft dagplanning, echter noemen wij het een weekplanning.

Bedankt voor je tips,

goed weekend.

Ritchy.
 
Hallo,

Naar aanleiding van de bovenstaande opmerkingen ben ik even aan het denken geweest om duidelijk te maken wat ik graag wil.
In de bijlage een voorbeeld bestandje. zoals eerder aangegeven wil ik graag een overzicht (jaar) planning en een weekplanning waarin meerdere werkzaamheden op dezelfde dag gepland kunnen worden.
Het aantal verschillende werkzaamheden is variabel. zo kunnen er de ene week 4 projecten op maandag zijn en in een andere week maar 1.

Graag zou ik in de jaarplanning de start en eind datum aangeven en een aantal project gegevens. graag zou ik dan zien dat deze gegevens in de bijbehorende week (tabblad) gezet worden. In de betreffende week wil ik dan de details verder invullen vanuit de diverse trekmenu´s.

In de jaarplanning heb ik een voorbeeldje gemaakt waarbij d.m.v. een als formule de gegevens in `1` terecht komen. Ik worstel even met de als formule als dit over alle 53 weken geschreven moet worden.

De vraag is dus, is het mogelijk om dit via vba te doen of heeft iemand een andere suggestie?

Groet Ritchy.
 

Bijlagen

  • plan concept 1.xlsx
    1,8 MB · Weergaven: 110
Hallo,

Ik heb nog geen reactie op mijn vraag gekregen. Wellicht is mijn vraag te commercieel, maar dat is echt niet mijn intentie.

Ook heb ik getracht bovenstaande tips te beantwoorden, echter vind ik dat lastig. Weet wel ongeveer hoe ik het graag zou zien maar vind dat zelf erg lastig vertalen in een voorbeeld.

Is het überhaupt een beetje duidelijk voor iemand wat ik graag zou willen? Wellicht kan iemand mij een richting geven?

ik hoop dat iemand mij nog een duwtje of zo kan geven.

groet Ritchy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan