Printer geeft telkens offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Ik heb een HP C7200 Photosmart, welke bekabeld in een netwerk is aangesloten. Op dit netwerk heb ik ook 2 laptops bekabeld aangesloten.
Nu heb ik sinds gisteren met 1 laptop het probleem dat de printer hier (volgens mij nadat de laptop in slaapstand is geweest) elke keer aangeeft offline te zijn. Na het opnieuw opstarten van de laptop is het probleem voorbij.
Iemand enig idee hoe dit kan? Dit is nl erg irritant!

Bvd!
 
Welk ip adres heeft de laptop als hij uit de slaapstand komt?
Welk ip adres heeft de printer (vast ip adres?)

Zijn ze hetzelfde verklaart dat veel. Zet dan het ip adres van de printer op eentje die buiten de DHCP range van de router ligt.
Of maak die range smaller zodat de printer erbuiten valt. Zorg wel dat de laptop dan ingesteld staat op een dynamisch ip adres anders blijf je het probleem houden.
 
IP-adres laptop => opdrachtprompt => ipconfig /all intypen en op enter drukken.
IP-adres printer in de netwerkinstellingen van het printer bedien-paneel of in je router onder LAN => aangesloten apparaten / lan-clients
 
Hier kom ik dus niet uit. Kan het ook in Jip en Janneke taal? :eek:
Heb nu nóg een probleem erbij: als ik een PDF wil afdrukken duurt het een hele tijd voor het "afdruk dialoogvenster" is geopend, en als ik dan op "afdrukken" klik gebeurt er een hele tijd niets en na een tijdje verdwijnt het dialoogvenster zonder dat er verder iets is gebeurd.
Als ik "printers en scanners" open, staat er geen printer in de lijst. Wanneer ik de printer opnieuw wil installeren, wordt hier meteen "kopie 1" bij aangegeven. Als ik dat verwijder krijg ik de melding dat er al een printer met deze naam is geinstalleerd. Als ik deze kopie installeer, kan ik wél een testpagina afdrukken...
Ik kan echter nergens iets vinden...

Heb een aantal bestandjes bijgevoegd ter verduidelijking.
 
Laatst bewerkt:
Bestanden zijn er niet, geen bijlages.
Ik stel voor dat je alles van de printer op de pc de-installeert, daarna alle mappen ( in Porgram Files (x86) etc ) weggooit en de pc herstart.
Daarna pak je de handleiding van de printer erbij en volg je stap voor stap de hele installatie-procedure, makkelijker kan ik het niet maken.
 
Bestanden zijn er niet, geen bijlages.
Ik stel voor dat je alles van de printer op de pc de-installeert, daarna alle mappen ( in Porgram Files (x86) etc ) weggooit en de pc herstart.
Daarna pak je de handleiding van de printer erbij en volg je stap voor stap de hele installatie-procedure, makkelijker kan ik het niet maken.

hier de bestandjes...ipconfig.JPGfoutmelding.JPGprinters.JPG
 
Ik heb je advies opgevolgd en nu werkt het wel weer. Bedankt.
 
Mocht het weer gebeuren, verwijder dan de printer wederom volgens dezelfde manier als je zojuist gedaan hebt.

Het opnieuw installeren doe je dan vervolgens niet door te kiezen voor "Apparaten en printers"= "Printer toevoegen", maar gebruik dan het volledige HP installatie-programma voor deze printer wat je op deze pagina kunt downloaden.
Volg de aanwijzingen in het installatie-programma ( voor kabel-verbinding (usb) of netwerkprinter (WiFi) maar sluit de printer pas aan / schakel de printer pas in als het installatie-programma daar om vraagt en niet eerder !
Daarnaast is het aan te raden om de printer in je router een vast IP-adres toe te wijzen ( via IP-binding / IP reservering of hoe dat in je router ook genoemd wordt ) i.p.v. het toewijzen via DHCP.
Hoe je dat doet staat in de handleiding van de router en anders is dat via Google eenvoudig te vinden.

Succes ermee weer en een fijn weekend gewenst :thumb:
 
Heb je instructies opgevolgd, maar printer geeft nu meteen offline aan...

Als ik het IPadres ingeef in Google kan hij de site niet bereiken. Hoe kan dit?
 
Wat is het IP-adres van de computer en wat is het IP van de printer..?
Je kunt dat eenvoudig uitlezen door gebruik van een netwerk-scanner als Advanced IP Scanner

Google zoekt op het wereldwijde net, jou computer en printer hebben een "intern" IP-adres...
Je zoekt niet naar een "intern" IP-adres...dat "ping" je of je gebruikt een scanner zoals hierboven gelinkt :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan