• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
181
Hallo,

In mijn lijst voor aanwezig- of afwezigheden krijg ik de letters, opvulling en kaders niet weg (zie bijlage).

Het is de bedoeling indien er niets is ingevuld in het blad "Invullijst", dat er ook niets verschijnt op het blad "Totalen".

In de rijen van Aanwezig gaat alles goed, maar wat loopt er fout in de rijen van Afwezig !

Kan er mij iemand helpen, naar een oplossing ?

Dank bij voorbaat.


Bekijk bijlage Aanwezigheden.xlsx
 
Niet gekeken of het korter kan.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Invullijst!$A$2:$AR$2;KLEINSTE(ALS(ISTEKST(VERSCHUIVING(Invullijst!$B$2:$AR$2;VERGELIJKEN($A$3;Invullijst!$A$3:$A$35;0);));KOLOM(Invullijst!$B$2:$AR$2);9^9);KOLOM(A$3)));"")
 
Hallo Harry,

Bedankt voor de snelle hulp, ik heb zonet uw formule in de cellen B8 en B15 gezet maar nu verdwijnen ook juiste ingevulde cellen (n/a).

Het zijn wel degelijk de letters met daaronder niets die moeten verdwijnen samen met de opvulling en de kaders.
 
De cellen B7 en B14.
 
Het is een matrixformule.
 
Bedankt Harry,

Juist terug uitgeprobeerd en 't is gelukt ik had er eerst niet opgelet dat het een matrixformule is (en dat betekend ctrl+shift+enter).

Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan