Data van tabel naar TextBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelTonnie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2016
Berichten
280
Ik heb een tabel met data en wil deze data laten tonen in een textbox.

Heb een Frm met een ComboBox waar je een naam kan kiezen, deze staan in de tabel op kolom A
In een image kader wordt een afbeelding getoond die ik gekozen heb uit de ComboBox.
In Kolom B staat een omschrijving van die afbeedling die ik in de Textbox tegelijk wil laten tonen.
Hoe krijg ik die data in de textbox.


Menu.PNG
 
Dit is geen Photoshop forum.

Wat heb jij tegen mensen die graag iets willen leren van een ander en de Code willen leren begrijpen.
Als je geen info wil geven reageer dan gewoon niet maar doe niet net of je de baas bent of zo van dit forum.

Photoshop is een fotobewerkingsprogramma en heeft hier niets mee te maken
 
Laatst bewerkt:
@ ExcelTonnie

Wat je ook van de reactie van @Snb vinden mag, hij heeft zeker een punt. Moeten de helpers hier gokken hoe jouw bestand er uit ziet?

Als je een goed antwoord wilt, zal je ook goede informatie moeten verstrekken. Dit is je 10e vraag op Helpmij.nl, dus dat heb je vast eerder gehoord toch?

Dus , uploaden dat bestand :)
 
@ ExcelTonnie

Wat je ook van de reactie van @Snb vinden mag, hij heeft zeker een punt. Moeten de helpers hier gokken hoe jouw bestand er uit ziet?

Als je een goed antwoord wilt, zal je ook goede informatie moeten verstrekken. Dit is je 10e vraag op Helpmij.nl, dus dat heb je vast eerder gehoord toch?

Dus , uploaden dat bestand

Sommige mensen zijn heel erg behulpzaam maar er zijn erbij die alleen flauwe opmerkingen geven.
Wanneer je bijv. een prog. plaats krijg je geen oplossing maar opmerkingen over haal dat of dat weg is onzin.
Ik ben nog hard lerende om de code te proberen te begrijpen en ben zeer dankbaar als iemand mij op weg helpt maar opmerking zoals het is hier geen Photoshop dan denk ik je mag geen vragen stellen of ik vraag teveel.
U antwoord is mij veel duidelijker en geef mij een inzicht wat er van mij verlangt wordt en zal dan ook duidelijker mijn vragen stellen met voorbeelden.
Ik doe mijn vraagstelling uitgebreid met een afbeelding en er kan toch ook een reactie komen zoals u dat geeft, dat schrikt mensen ook niet af.
Goed ik ga er maar van uit dat het allemaal goed bedoeld is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tabel met data en wil deze data laten tonen in een textbox.

Heb een Frm met een ComboBox waar je een naam kan kiezen, deze staan in de tabel op kolom A
In een image kader wordt een afbeelding getoond die ik gekozen heb uit de ComboBox.
In Kolom B staat een omschrijving van die afbeedling die ik in de Textbox tegelijk wil laten tonen.
Hoe krijg ik die data in de textbox.

Voor een betere ondersteuning hierbij het bestand waar ik de vragen over heb.
De meegeleverde afbeelding dient in de zelfde map te staan als het progje.
 

Bijlagen

  • Bramen.jpg
    Bramen.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 42
  • Cup_fouten.xlsm
    28 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Maak bij de eigenschappen van uw combobox RowSource leeg
Voeg dan volgende code toe aan uw userform
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
With ComboBox1
        .List = [Tabel1].Value
        .ColumnCount = [Tabel1].CurrentRegion.Columns.Count
        .ColumnWidths = "200;0"
    End With
End Sub
En in de combobox click event voeg volgende code lijn toe.
Code:
Private Sub ComboBox1_click() 'verander click in change en de naam blijft staan
If BestaatIe(ThisWorkbook.Path, ComboBox1.Value & ".jpg") Then
Image1.Picture = LoadPicture(ThisWorkbook.Path & "\" & ComboBox1.Value & ".jpg")
Else
Image1.Picture = LoadPicture("")

'file bestaat niet
MsgBox "Deze afbeelding is niet aanwezig of de namen komen niet overeen"
End If
[COLOR="#FF0000"]Tbox_Omschrijving.Value = ComboBox1.Column(1)[/COLOR]
ComboBox1.ListIndex = -1 'deze regel moet weg als je click veranderd in change
End Sub
 
Gewoon doen wat in jouw andere draadje ook al geadviseerd is (dat wat je niet hebt laat je niet zien in de combobox). Het voorbeeld is niet echt handig (Achter bramen staat geen omschrijving). Alle 'rommel' heb ik even uit het bestand gehaald. Er zit waarschijnlijk geen enkele argeloze bezoeker te wachten op een Application.Quit of andere zaken die wijzigingen kunnen aanbrengen in het systeem van iemand anders.

Probeer het bestandje maar eens.
 

Bijlagen

  • Cup_fouten.xlsm
    24,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan