Probleem recordvergrendeling meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Penny1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
2
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een database opgezet in MS Access (versie O365 Pro Plus) met een navigatieformulier gekoppeld aan verschillende (sub)formulieren. Deze database staat op een netwerk.

Clientinstellingen - geavanceerd:
- standaardmodus voor openen: "Gedeeld"
- standaardrecordvergrendeling: "Bewerkte record"
- Databases openen met recordvergrendeling: "uitgevinkt"

Alles werkt prima wanneer er 1 gebruiker de database open heeft. Maar wanneer er meerdere gebruikers de database open hebben, is het niet meer mogelijk om via de formulieren gegevens toe te voegen/wijzigen in achterliggende tabellen.

Echter kan er wel via het "rechtstreeks" openen van de tabellen gegevens toegevoegd/gewijzigd worden.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Instelling die ik verkeerd heb staan? ..?

Alvast bedankt.

Grtz P.
 
Ok, na wat zoeken en vraagstelling op andere forums ben ik dan toch tot een oplossing gekomen :thumb:

Door gebruik te maken van database splitsen in een FrontEnd en een BackEnd waarbij elke User een copy gebruikt van de FrontEnd.
 
Ik zou sowieso de database openen met Recordvergrendeling op Ja. Maar een FE-BE is doorgaans te prefereren, omdat gebruikers elkaar dan niet in de weg zitten. Overigens hoeft jouw probleem niet voor te komen, ik heb regelmatig databases gemaakt die prima werkten. Dus het ligt niet aan het systeem, maar vermoedelijk aan de instellingen op het formulier. Maar verder zoeken naar een oplossing is nu natuurlijk zonde van de tijd :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan