• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vastloper Excel bij tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchellth1

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2017
Berichten
12
Goedemiddag,

Op ons werk zijn wij overgegaan van Excel (97-2003) naar 2016.
Echter als ik nu een Excel-bestand open waar tabellen in verwerkt zijn loopt deze vast.
Zelf als ik een compleet nieuw bestand maak ( en de data handmatig invoer) -> vervolgens een eenvoudige tabel wil maken loopt deze vast.
Ik krijg dan de volgende melding. "Probleem Excel" ((((Zie afbeeldingen)))
Als ik bij de Add ins kijk zie ik het volgende "Add ins"

Voorderest ondervind ik geen probleem met Excel, alleen als ik met tabellen wil werken.
Als ik ditzelfde bestand thuis open dan kan ik wel in de tabellen werken (Excel-2011)

Hoop dat iemand mij (Ons kan helpen)
 

Bijlagen

  • Probleem Excel.jpg
    Probleem Excel.jpg
    111,7 KB · Weergaven: 57
  • Add-Ins.jpg
    Add-Ins.jpg
    163,7 KB · Weergaven: 50
  • Probleem 2.jpg
    Probleem 2.jpg
    280 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Je bijlage doet het niet.
 
Je moet je nieuwe bestanden dus ook niet meer opslaan als Excel 97-2003 bestand maar in het nieuwe standaardformaat.

Excel tabellen werken vanaf excel 2007 anders dan daarvoor (toen ze nog lijsten heette)
Als je Excel tabellen gebruikt moet je dus niet opslaan in de oude bestandsformaten.
 
Je moet je nieuwe bestanden dus ook niet meer opslaan als Excel 97-2003 bestand maar in het nieuwe standaardformaat.

Excel tabellen werken vanaf excel 2007 anders dan daarvoor (toen ze nog lijsten heette)
Als je Excel tabellen gebruikt moet je dus niet opslaan in de oude bestandsformaten.

Hoi Roel,

Bedankt voor je antwoord.
Ik snap wat je bedoelt.
Echter blijft het toch vreemd dat wanneer ik een compleet nieuw Excel open (2016) en dan een tabel wil maken deze ook weer vastloopt?
 
Ja als dat gebeurd in een nieuw (nog niet) opgegeslagen bestand dan lijkt er wat mis met de installatie want Excel tabellen zijn standaard functionaliteit, Addins hebben daar in principe niets mee te maken. Ik zie op jou foto alleen redelijk standaard addins die geen problemen kunnen veroorzaken

Enige die ik niet ken is de Microsoft Action Pane 3 dat lijkt een oudere plugin die behoort bij office 2003. zet die eens uit en kijk wat er dan gebeurd met tabellen aanmaken.
 
Heb je die Chinese Addin er zelf ingezet ?
 
Ja als dat gebeurd in een nieuw (nog niet) opgegeslagen bestand dan lijkt er wat mis met de installatie want Excel tabellen zijn standaard functionaliteit, Addins hebben daar in principe niets mee te maken. Ik zie op jou foto alleen redelijk standaard addins die geen problemen kunnen veroorzaken

Enige die ik niet ken is de Microsoft Action Pane 3 dat lijkt een oudere plugin die behoort bij office 2003. zet die eens uit en kijk wat er dan gebeurd met tabellen aanmaken.

Hoi Roel,

Pane 3 verwijderen lukt niet... (( zie afbeelding)) PAne 3.jpg
 
naja, ik denk dat snb beter had gekeken dan ik..
verwijderen hoeft ook niet ik had niet gezien dat all die addins onder het kopje inactief stonden.
alleen die chineese is actief. ik zou die eens uitzetten.
 
naja, ik denk dat snb beter had gekeken dan ik..
verwijderen hoeft ook niet ik had niet gezien dat all die addins onder het kopje inactief stonden.
alleen die chineese is actief. ik zou die eens uitzetten.

Uitgezet -> Kon de tabel even opmaken en weer een vastloper :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan