• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Importeren NAW gegevens excel in ander excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoss312

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Berichten
69
Beste Helpers,

Ik heb gezocht maar kan geen werkend antwoord vinden, terwijl ik verwacht had dat mijn probleem veel vaker voor zou komen.

Ik laat nieuwe leden zelf een aantal zaken zoals Naam, Adres, Woonplaats gegevens invullen in een zeer beperkt excel file als zij lid worden. Deze wil ik importeren in mijn excel administratie zonder knippen/plakken of overtypen. Dus:

Excel file A: Naam, Adres , Woonplaats, Telf nr etc die ik opstuur en ingevuld terug ontvang. (deze heb ik natuurlijk al)

Excel file B (mijn admin): een knop import? (of zoiets dergelijks) die File A open maakt en de data importeert in file B

Reden dat ik alles in excel wil doen en geen acces of Db is dat ik redelijk wat begrijp van excel en niet zoveel van databases.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast dank voor de moeite.:)
 
een voorbeeldbestand ( in dit geval 2 ) maakt het de helpers makkelijker om een goed antwoord te geven.
 
Hallo hoss312 ,

Ik heb even een voorbeeld voor je gemaakt aangezien ik niet weet hoe de opbouw van je bestand er uit ziet.

Onderstaand zie je twee bijlagen:

Bijlage 1: Bekijk bijlage Leden.zip
Bijlage 2:Bekijk bijlage Excel File B.xlsm

Bijlage 1 is een ingepakt (ZIP) bestand met daarin een map "Leden" welke vervolgens 4 bestanden bevat:
- Excel File A1.xlsm
- Excel File A2.xlsm
- Excel File A3.xlsm
- Excel File A3.xlsm

Pak dit bestand uit. Zet de map "Leden" (bijvoorbeeld) op je bureaublad.

Bijlage 2 is het bestand "Excel File B" waar het om gaat. Zet dit bestand ook op je bureaublad, maar NIET in de map "Leden".
Op "Blad1" staat een knop "Gegevens ophalen uit bestand(en)" met daaraan gekoppeld een macro.

Zodra je de macro start opent een dialoogvenster en die vraag je een map te selecteren. Selecteer in dit geval dus de map "Leden".
De macro selecteert dan het eerste bestand "Excel File A1.xlsm", kopieert de gegevens en plak deze in "Excel File B". Vervolgens sluit de macro het bestand "Excel File A1.xlsm".
Daarna selecteer hij "Excel File A2.xlsm" etc etc.

Ik hoop dat je hier mee verder komt.

Groet Jos
 
Laatst bewerkt:
helaas

Beste Jos,

Hartelijk dank voor je antwoord. Helaas werkt het niet omdat ik de melding krijg " deze werkman bevat inhoud die niet wordt ondersteunt door deze versie van Excel.

Ik werk met excel voor mac 2016. Enig idee wat het probleem is?

MVG Hoss
 
Wanneer krijg je deze melding? Gelijk bij het openen van Excel File B.xlsm zo ja dan moet je de knop weghalen. De code werkt ook niet op een mac omdat de padstructuur anders is dan in Windows. Dus dat moet je ook aanpassen.

Zie bv hier: Klik
 
Ja hij opent het file niet. Ik las dat dit waarschijnlijk met active X te maken heeft wat niet bij mac werkt?
 
Ja hij opent het file niet. Ik las dat dit waarschijnlijk met active X te maken heeft wat niet bij mac werkt?

Hallo hoss312,

Ik kan je helaas niet helpen aangezien ik geen ervaring heb met mac.

Het enige wat je nog wel kan proberen is met dit nieuwe bestand: Bekijk bijlage Excel File B (nieuw).xlsm

Het bestand is op zich hetzelfde. Alleen de knop is nu geen Active-X besturingselement, maar een formulierbesturingselement.

Hopelijk kom je hier verder mee. Andere oplossingen heb ik niet.

gr Jos
 
Beste Jos,

Toch hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik werk nu via een omweg met een macro en dat werkt dus nogmaals bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan