Prullenbak nog steeds kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik kan prullenbak niet vinden, niet het icoontje (op bureaublad) maar ook niet met verkenner. hoe los ik dit op?
 
de aangegeven oplossingsrichting heb ik bewandeld, maar ik zie nog steeds niks...
 
Tip: zie on top van de pagina....in welke sectie we zitten:cool:
oh ja, even vergeten, ik ben ondertussen al een tijdje niet meer op het forum geweest

ik vond de volgende instructies op startpagina.nl.

Open de opdrachtprompt met Windowstoets X (Of via Start -> Uitvoeren)
Type CMD [Enter]
Type: rd /s /q C:\$Recycle.bin
Start de computer opnieuw op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat bij rechtermuisklik bureaublad, persoonlijke instellingen, thema's en instellingen voor bureaubladpictogrammen rechts, is dezelfde gui als in XP en later.
 
ad #7 hij kent geen rd als bestand
Vrij logisch dat die opdrachtregel niet werkt, immers zie post 1, er is geen $Recycle.bin
Het gaat in dat artikel over een corrupte prullenbak.

Kijk dan naar wat Lange Pier schrijft. Lege plek op Bureaublad > RMK > Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Bureaubladpictogramman wijzigen > Prullenbak aanvinken
 
Laatst bewerkt:
Als de p-bak er niet staat.. KAN ie nog steeds corrupt zijn.

Pak het Tweak programma als het verder niet lukt..

Hoe het standaard zou moeten kwam bij Michadevries al voorbij onder #2 ...
en dat leverde dit op en is dus een gepasseerd station (ik neem aan dat het zo gedaan is dan..)
de aangegeven oplossingsrichting heb ik bewandeld, maar ik zie nog steeds niks...

Dus of het is corrupt... of een Tweak programma vindt het vinkje wel terug....
 
Laatst bewerkt:
wat is het tweak programma? zoiets als Malware bytes?
 
Als de p-bak er niet staat.. KAN ie nog steeds corrupt zijn.
Dus iets bestaat niet en kan dan toch corrupt zijn?

RD staat voor remove directory. $RECYCLE.BIN is een bestandsmap. Je wilt iets verwijderen wat niet bestaat. David Copperfield (illusionist) zal dit ongetwijfeld lukken...
 
De waarnemer is een relatieve beginner... dus hoe correct is de waarneming...
Is de waarneming wel gedaan met unhide folders/files?

Pas op dat je niet "gebiased" wordt door wat een TS'er schrijft.... Jumping to conclusions ligt op de loer...

Eigenlijk moeten we nog vaker verder doorvragen dan we al doen....
Vaak wordt er niet eens of niet volledig gedaan wat we vragen.... dan zet ik vervolgens dus ook vraagtekens bij de 1e vermelding....
David Copperfield (illusionist) hoeft dat niet te doen... das een andere tak van sport.. daar heb ik geen verstand van...
 
Ben ik met je eens. Geregistreerd in 2009... en 2.190 berichten... Hoe los ik dit op? Kwestie van zelf in actie komen en zaken die aangedragen worden uitvoeren en inderdaad we weten vaak niet of zaken uitgevoerd zijn. En dat is in deze topic niet anders.

Leen nooit boeken uit, want niemand geeft ze ooit terug. De enige boeken in mijn bibliotheek zijn boeken die anderen mij uitgeleend hebben.
Anatole France, (ps. van Jacques Thibault), Frans schrijver, 1844-1924
 
Oui..... c'est la vie.... :cool:
et .. bon soir ... à bientôt! :thumb:

La plus belle langue.... (mijn 1e Franse leerboek op het college...)
 
sorry hoor, maar ik kan hier geen wijs meer uit. de vraag was en is: hoe los ik dit probleem op (en daar is geen woord Frans bij....)
 
Staat bij rechtermuisklik bureaublad, persoonlijke instellingen, thema's en instellingen voor bureaubladpictogrammen rechts, is dezelfde gui als in XP en later.
Daar gekeken en aan kunnen vinken?
Feedback zou handig kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan