Report van met gegevens van Main- en Subform blijft leeg bij printout (indien subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanzybaer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2018
Berichten
1
Ik heb een formulier met subformulier.
In het formulier genaamd “Gegevensinvoer_F” geef ik de gegevens van een bepaalde gebeurtenis in.
In het Subformulier genaamd “Timelinetable_Gegevensinvoer_Q” schrijf ik in chronologische volgorde wat het personeel gedaan of gemeld heeft en de actie die ik nam.
De twee formulieren zijn gelinkt en werken prima, maar als ik een rapport wil zien of afprinten gaat het fout. Als mijn Subform LEEG is (blank), blijft ook mijn report leeg. Ook al staan er gegevens in het mainform “Gegevensinvoer_F”!
Wat ik graag zou willen doen.
Ofwel met een knop de User verplichten iets in te vullen in het Subformulier om lege outprints te vermijden.
Of, indien de User enkel gegevens in de mainform invult, bij het sluiten van het mainform via knop automatisch “nihil” laten invullen in het Subform in het vak “Genomen actie”
Mag ik vragen uw antwoord en/of aanwijzingen simpel te verwoorden. Ik heb namelijk geen kennis van VBA-code en krijg meestal foutmeldingen, waarschijnlijk omdat ik leestekens op foute plaatsen zet of niet weet waar ik die code moet schrijven/plakken.
Alvast bedankt, vriendelijke groeten, Hans
 

Bijlagen

  • Gegevensinvoer_F.JPG
    Gegevensinvoer_F.JPG
    121,5 KB · Weergaven: 42
  • Melding_R_Printen.JPG
    Melding_R_Printen.JPG
    138,1 KB · Weergaven: 43
  • Relationship.JPG
    Relationship.JPG
    110,8 KB · Weergaven: 46
  • report leeg indien Subform is leeg.JPG
    report leeg indien Subform is leeg.JPG
    119,5 KB · Weergaven: 45
Je gebruikt zeker dezelfde query voor het formulier als voor het subrapport? In dat geval: geef het rapport een eigen query, en verander de Inner join naar Outer Join, waarbij je alle records ziet van de hoofdtabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan