• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen samenvoegen zelfde factuurnr. bedrag optellen. omschrijving behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozebooz

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Berichten
52
Goedemiddag, (Juiste voorbeeld staat bij #5. excuses ik had de verkeerde bestand geüpload)

Voor mijn boekhouding in excel ben ik opzoek naar een oplossing. In mijn voorbeeld bestand is het bovenste gedeelte (rij 1 t/m 14) hoe ik mijn (ik heb het overbodige even weg gelaten) gegevens ontvang. Ik dacht het in een draaitabel op te lossen (zie onder de gegevens) dat ik per invoice nummer een rij kon creëren, maar dan hou ik lege cellen in mijn draaitabel bij de andere kolommen als ik de invoice No. inklap. De opmaak van de draaitabel is wel precies wat ik zoek qua volgorde gegevens.

Ik zou dus graag per invoicenummer een rij hebben, dus elk nummer die in kolom B overeen komt wil ik samenvoegen. De bedragen moeten dan opgeteld worden van "Total sales", "21 procent" en van de rij waarin het hoogste bedrag staat daarvan wil ik category/group zien en de overige gegevens van die rij. eigenlijk zit enkel de splitsing in de categorie/group.

Heb ik misschien iets verkeerds ingesteld bij mijn draaitabel waardoor ik lege cellen heb? Of is op een andere manier het resultaat te bereiken? :)
 

Bijlagen

  • sales_log_ voorbeeld.csv
    2 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Als je het veld category/group weglaat verdwijnen de lege regels. Als je dat onderscheid wilt behouden moet je de lege regels op de koop toe nemen in de draaitabel.
 
Een draaitabel in een csv-bestand ?
 
@timshel, Dank je wel voor je reactie en het meedenken. Ik wil deze gegevens komen uit een klanten/betalings systeem en wil ik graag aan mijn pin gegevens koppelen voor mijn boekhouding, enkel dan moet wel het bedrag overeen komen, dit gaat dus niet als de invoice no. in 2e is gesplit en hierdoor het bedrag ook. En als het bedrag wel is opgeteld dan mis ik de gegevens die ik juist wil koppen. :( Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe andere mensen dit met hun boekhouding doen in excel, ik dacht zo snel te kunnen werken omdat ik enkel dan nog maar de gegevens hoefde te kopieren plakken in mijn bestand. Maar als er een andere werkwijze is en iemand dit weet, ben ik erg benieuwd! :)

Voor de contant cash betalingen maakt het niet veel uit want die kan ik kopiëren en plakken en dat zit wel goed, maar voor de card betalingen wordt het dus lastig. :(

@snb ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld? De gegevens die ik heb gedownload komen in een csv bestand en die doe ik dan door de functie "tekst naar kolommen" splitsen. En had hier een draaitabel bij gemaakt om even te kijken wat het deed. In mijn excel administratie staat die op een ander blad.
 
Excusses ik zie nu pas dat ik het bestand verkeerd had opgeslagen. hierbij het goede voorbeeld
 

Bijlagen

  • sales_log_ voorbeeld.xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 31
Het is opgelost :) !

Ik heb het kunnen oplossen. :) De draaitabel laat ik uitgeklapt en dan heb ik codes naast het draaitabel gemaakt om de bedragen op te tellen, waardoor ik de juiste regel vanuit een ander blad in mijn boekhoudbestand kan laten matchen met de bank gegevens. En contant kan ik dan gewoon alles kopieren plakken naar het juiste blad :)
 

Bijlagen

  • sales_log_ opgelost.xlsx
    15 KB · Weergaven: 35
Wij van helpmij.nl adviseren, corrigeren en inspireren waar nodig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan