AVG (Algemene verordening gegevensbescherming)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, zo! Dat had ik niet begrepen dat je dit bedoelde.
Steunpunt Almere is een onderdeel van Praktijk Havayah (die heeft deze gegevens wel op de website).
Ik had altijd wel de KvK nummer op steunpunt staan, ik zie dat deze er niet meer opstaat.
Bedankt voor de tip.

Overigens heb ik nergens mijn btw nummer. Ik ben vrijgesteld van btw (kleine ondernemingsregeling) en ik zag ooit een radar aflevering waarin werd aangegeven dat btw nummers werden misbruikt. Het is dus niet handig als een eenmanszaak/zzper bent om je btw nummer te vermelden.

Het btw-nummer op je website kan jouw Burgerservicenummer (BSN) bevatten. Dat is het geval als jij een zzp-er, freelancer of eigenaar van een eenmanszaak bent. Dan maak je jouw BSN openbaar en loop je meer kans op identiteitsfraude! Dat is dus een ongewenste situatie.

Identiteitsfraude is het opzettelijk gebruiken van gestolen of vervalste identiteitspapieren. De naam en identiteit van een ander wordt misbruikt om strafbare feiten te plegen.
 
Laatst bewerkt:
Moet het wel voor jou van toepassing zijn, anders kan je het nog helemaal veranderen.
 
Oh, zo! Dat had ik niet begrepen dat je dit bedoelde.....
Bedankt voor de tip....
Graag gedaan.

En wat betreft gratis: alle die service is echt gratis dus, op de hardware na die eerst pas na toestemming gekocht is; geen dubbele bodem dus.
 
Moet het wel voor jou van toepassing zijn, anders kan je het nog helemaal veranderen.
Haha, dat is ook de bedoeling omdat elk bedrijf anders is, daar waren we het hierboven al over eens.
Alle verplichte AVG onderdelen staan op deze Policy pagina en idd zal de tekst bij elk onderdeel aangepast moeten worden aan de situatie van ieders bedrijf. Ik wil hiermee aangeven dat deze tekst voor iedereen redelijk makkelijk is te volgen (conform AVG) in plaats van die juridische lange volzinnen met 10 komma's in elke zin. Elk onderdeel hoort op je Privacy pagina. Ook als bepaalde onderdelen niet van toepassing zijn zal je moeten omschrijven dat ze niet van toepassing zijn.

Voorbeeld: Je kan het Google Analytics script instellen zodat deze geforceerd met SSL de gegevens naar Google verstuurd. Ook kan je in dit script instellen dat het laatste deel van het IP adres niet wordt meegestuurd (123.456.789.xxx) waarmee de gegevens anoniem worden verstuurd. Op je Policy pagina zou dit dan voldoende kunnen zijn bij onderdeel Analytische Cookies. "... We plaatsen analytische cookies die anoniem jouw surfgedrag bijhouden zodat we onze content kunnen verbeteren..."
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben tevreden met die van mij ;)
Het is duidelijk, zonder enige rare juridische taal zodat iedereen het kan begrijpen.
 
:thumb:

Voorlopig lijkt de handhaving een probleem...
https://www.nu.nl/internet/5282510/leegloop-bij-autoriteit-persoonsgegevens-zorgt-problemen.html

Gepubliceerd: 25 mei 2018 09:07
Laatste update: 25 mei 2018 10:44
Een leegloop aan personeel bij de Nederlandse privacywaakhond Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zou voor problemen zorgen. Dat terwijl de waakhond meer macht heeft gekregen met de invoering van een nieuwe Europese privacywet
.....
Een woordvoerder van de AP vertelde eerder al aan NU.nl te weinig personeel in huis te hebben om de AVG goed te handhaven in Nederland.
Wat je niet ontheft om het niet in orde te hebben...
 
Iedereen bedankt voor de uitleg. Ik ben afgelopen week er, naast mijn dagelijkse werk, mee aan de slag geweest.
Ook veel verschillende privacyverklaringen doorgenomen.
Soms staat er een complete naam en adres in. Dit heb ik overigens niet meegenomen.
Maar ik denk dat er al aardig op weg ben. Nu nog de link duidelijk plaatsen ;)

De pagina op de website heeft enkele betrekking op de website. Daar worden geen online dossiers en/of gegevens bijgehouden of opgeslagen.
Mensen die een contract aangaan, krijgen een aparte privacypagina die meer gericht is op de diensten, dossiers en hun gegevens. Hier wordt ook voor getekend.
Wat als ze nu niet akkoord zijn en niet tekenen?
Een deel is een wettelijke kennisgeving, wat nu eenmaal bij de diensten hoort (urenverantwoording (belastingdienst), facturen gaan via een gastouderbureau, e.d.)
Ze kunnen afzonderlijk toestemming geven voor foto's op de website, Facebook, e.d.

http://www.boefjesenelfjes.nl
p.s. link staat nog niet op iedere pagina, omdat er nog aan gewerkt wordt.
 
@femke
-- ik ben tevreden met die van mij
Net even gekeken, ziet er prima uit.

@Rob
-- Soms staat er een complete naam en adres in. Dit heb ik overigens niet meegenomen.
Op welke andere manier (brief/email/telef/webformulier) kunnen mensen contact opnemen om hun gegevens in te zien die je in een eerder stadium hebt verzameld?

-- op de website. Daar worden geen online dossiers en/of gegevens bijgehouden of opgeslagen.
Het maakt niet uit of je persoonsgegevens offline of online bewaart, het gaat erom dat je ze bewaart, zelfs als het een kaartenbak is, wel met slot natuurlijk, grinnik.

-- facturen gaan via een gastouderbureau.
Heb je een verwerkersovereenkomst (AVG) van dit bureau ontvangen?
 
Laatst bewerkt:
@Rob
-- Soms staat er een complete naam en adres in. Dit heb ik overigens niet meegenomen.
Op welke andere manier (brief/email/telef/webformulier) kunnen mensen contact opnemen om hun gegevens in te zien die je in een eerder stadium hebt verzameld?

Er staat een link naar het contactformulier. Geloof dat telefoonnummer niet verplicht is, maar dat moet ik even nakijken :rolleyes:

-- op de website. Daar worden geen online dossiers en/of gegevens bijgehouden of opgeslagen.
Het maakt niet uit of je persoonsgegevens offline of online bewaart, het gaat erom dat je ze bewaart, zelfs als het een kaartenbak is, wel met slot natuurlijk, grinnik.

Klopt, maar dit is geregeld in en aparte Privacypagina, die de ouders ontvangen bij de overeenkomst. Van een slot heb ik niets gelezen. Gegevens moeten in een noodsituatie direct voor handen zijn.

-- facturen gaan via een gastouderbureau.
Heb je een verwerkersovereenkomst (AVG) van dit bureau ontvangen?[/QUOTE]

Ja, die is er. ;)
 
-- Gegevens moeten in een noodsituatie direct voor handen zijn.
Wie kunnen er zonder toezicht allemaal bij? Een slot kan ook een elektrisch codeslot zijn zodat bevoegde personen er in een noodsituatie toch snel bij kunnen.
 
Bij mij was er een duidelijke mailing :
Ik houd de gegeven van aanmelding bij voor het inloggen.
Ik zal geen webcam aansturen gebruiken opslaan.(voor bedrijven zal deze veel vergeten worden dat ze vergeten te melden dat hun personeel wordt gefilmt in bvb een winkel)
Ik heb enkel moeite mee als iemand zou vragen vergeten te worden die vandalisme heeft veroorzaakt op de de site bvb. Ik weet niet of ik nog routebepaling kan laten werken als er sqlinjecties worden gedetecteert.
De boetes zouden een deel van de omzet moeten zijn?
Een gratis site zou nooit moeten betalen ??
 
-- Gegevens moeten in een noodsituatie direct voor handen zijn.
Wie kunnen er zonder toezicht allemaal bij? Een slot kan ook een elektrisch codeslot zijn zodat bevoegde personen er in een noodsituatie toch snel bij kunnen.

Alleen mijn partner (eigenaresse) en ik (zorg voor de website, software en belastingaangifte).
 
Alleen mijn partner (eigenaresse) en ik (zorg voor de website, software en belastingaangifte).
Je moet altijd van de onbekende factor afgaan de crimineel die je niet ziet en op linkse wijze ook aan kon komen.

Is je hosting betrouwbaar , is je infrastructuur betrouwbaar , Ik volg nu les om te zien wat hackers kunnen en dan valt de mond echt open.Je moet altijd triggers hebben die logs laten aanslaan om je integeriteit te beschermen en ook te weten wat men heeft kunnen zien of welke inpakt het heeft op je gebruikers...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan