• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofill laatste active cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollepap

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
39
Ik heb een workbook en ik loop vast bij " autofill". Ik copieer van blad 1 data naar blad 2. In blad 2 zoek ik dat de laatste active cel in kolom E. Tot daar lukt alles. Nu wens ik echter dat laatste actieve cel van blad 2 kolom E, verder door copiëren naar de dezelfde rij, als de laatste actieve cel in kolom D.
Bedankt
 

Bijlagen

  • kpi test.xlsm
    19,6 KB · Weergaven: 27
zo?

Code:
With Sheets("blad2").Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(Sheets("Blad2").Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Row - 1, 1)
    .PasteSpecial Paste:=xlPasteColumnWidths
    .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
    Application.CutCopyMode = False
End With
 
Zo kan het ook.
Code:
Sub copy_plan_kpi()
Dim sv, sv_2, i As Long
With Sheets("blad1")
  sv_2 = .Cells(2, 1)
  sv = .Cells(7, 1).CurrentRegion.Offset(1).SpecialCells(2).Resize(, 5)
    For i = 1 To UBound(sv)
      sv(i, 5) = sv_2
    Next i
  Sheets("blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sv), 5) = sv
End With
End Sub
 
Bedankt Harry, sorry voor de late reactie, maar ik was een paar weken in het buitenland.

Ik heb je oplossing geprobeerd en dat werkt, maar als ik dit wil gebruiken in mijn werkelijke file, welke andere sheetnamen heeft dan werkt het niet. Ik verander dan sheet("blad1") in sheet("maandagplan") en sheet("blad2") in sheet("KPI"). Dan krijg ik een 1004 error. Zie ik iets over het hoofd?
 
Dat ligt niet aan je bladnamen (fout 9).
Eerder aan waar de gegevens beginnen in je blad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan