systeemherstel werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tlips

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
112
Hallo,
Systeemherstel werkt niet meer op mijn Acer.(w10, 8GB int. ssd256 GB, HD 500GB).
2018-05-21_15-02-26.jpg
Enig idee, wat er schort?
Hoor ik graag.
mvrgr
TLips
 
Al gegoogled op het nummer?
 
Hallo, Bedankt voor de tips.
Helaas nog geen succes totnu.
Tips blijven welkom.
vrgr
TLips
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je gescand met jouw securitysoftware en MBAM? Schijfcontrole en sfc /scannow gedaan. Overigens komt die melding vreemd over. Fout in de 'eigenschappenpagina'. Wat is dat voor flauwekul?
Kunt ook eens (register)opschonen met CCleaner en schijfopruiming met Windows.
 
Laatst bewerkt:
systeemherstel

Bedankt allen,
AOMEI is het programma waar ik al jaren met veel plezier mee werk.
Deze week toevallig besloten om de pro versie aan te schaffen.

En Wat betreft: "Eigenschappenpagina" Microsofts wegen zijn soms ondoorgrondelijk! Toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Backups na ondedelenupdate 1803

Mogelijk heeft Microsoft geprobeerd een onderdelenupdate 1803 te installeren op je PC. Dan werken diverse zaken niet meer. Onder meer systeemherstel en backups kun je gewoon vergeten. Als je kans ziet 'terug' te gaan ( herstelpunt ) werkt alles weer goed. Wat opmerkelijk te noteren valt aan deze zijde : Windows is gestopt met deze onderdelenupdate proberen te installeren, er kwamen twee cumulatieve updates en alles werkt weer goed.

Nog een opmerking over backups maken met Windows : dat werkt bijzonder goed en nauwkeurig als je precies doet wat Windows voorschrijft. Je hele PC wordt exact copieerd without any problem. En als je een keertje werkelijk die en die backup nodig hebt dan werkt het altijd, in tegenstelling tot al die andere opties. Windows is de maker van deze software en juist daarom ook werken backups dan het allerbeste, we hebben er veelvuldig mee geexperimenteerd om het uit te vinden.
 
Bij mij crashte Win10 onherstelbaar (*) na de laatste 1803 update, met Avast als virusscanner. (*: dan doe ik al weinig moeite.... want het mag niet crashen..)
Dus vervolgd met:
Image zonder Avast teruggezet, en geupdate lijkt geen probleem. Vandaag of morgen een nieuwe image maken en dan Avast terug zetten kijken of het dan wel goed gaat.... NOK, einde Avast....
Wordt vervolgd...
Een image hebben is dus wel errug handig...
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier
De back-up functie wordt niet meer onderhouden na de fall-creators update en door Microsoft wordt geadviseerd een 3e party tool daarvoor te gebruiken......

.. dat wist ik niet, van Microsoft, dat is indrukwekkend zeg ! Maar bedoelen zij mogelijk dat ingeval van crash inclusief je backupsystems ? Maar of dat dan een oplossing is .. het blijft oppassen geblazen.

route99
Bij mij crashte Win10 onherstelbaar (*) na de laatste 1803 update, met Avast als virusscanner. (*: dan doe ik al weinig moeite.... want het mag niet crashen..)
Een image hebben is dus wel errug handig...

.. tja inderdaad, dat is zo. Maar als je zo'n Windows backup ( voor die 1803 ) apart liggen hebt waar niets of niemand bij kon, dan heb je nu zo weer alles picobello en OK.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan