• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

flats

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
171
Even een formulevraag, ik heb deze formule in een cel:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)

Deze heeft volgende tekst als resultaat:

bestandsnaam.xls

Kan ik in die formule iets plaatsen die de '.xls' weglaat om als resultaat enkel de naam te zien zonder de extensie .xls dus.
 
zo:

Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("[COLOR="#FF0000"].x[/COLOR]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)
 
wow

Wow, dat is snel en oké
Kan dit ook met dergelijke formule, de .xls verwijderen uit het resultaat
Code:
=Hoofdscherm!C2&" || "&Hoofdscherm!E6&" || "&Hoofdscherm!E7
Resultaat:
naam.xls || teststuk || 123

Gewenst resultaat:
naam || teststuk || 123
 
Waarom probeer je een formule niet zelf te maken ?
SjonR doet dat nl. ook.
 
tuurlijk excel is één grote toverdoos :)

PHP:
=SUBSTITUEREN(Hoofdscherm!C2&" || "&Hoofdscherm!E6&" || "&Hoofdscherm!E7;".xls";"")
 
super

super, hartelijke dank voor de hulp.

Wat zou er eigenlijk gebeuren als die excel file met dergelijke formules gebruikt wordt op een Engelse, Duitse of Franse excel versie
 
Dan worden de formules automatisch vertaald. en naar de lokale settings aangepast.

Als je met excel 2013 of hoger werkt kun je dat ook zelfs zien/ervaren. Je kunt namelijk vanaf 2013 versie gratis extra taalpakketten downloaden en dan de taal van je excel (tijdelijk) wijzigen
let wel op dat alles wijzigt dus ook menu's e.d.
 
prima

Prima, het lijkt misschien vreemd maar ik gebruik voor mijn toepassingen steeds excel v.2003 en voor privé 2013 waar ik een licentie voor heb.
De reden dat ik 2003 gebruik is om te vermijden dat ik niets toevoeg wat op 2013 versie kan en op 2003 versie eventueel niet kan.
Ik kan me niet meer herinneren wat het was maar had eens een iemand die iets gebruikte van mij dat ik op excel 2013 had gemaakt en klaagde dat het vastliep, .. hij gebruikte 2003
Maar goed, nu ik weet dat ik die ander tal versies kan downloaden voor excel 2013 kan ik testen.

Nogmaals bedankt voor de hulp met de formules
 
een UDF is in alle versies consistent:

Code:
Function F_snb()
  F_snb = CreateObject("scripting.filesystemobject").getbasename(ThisWorkbook.FullName)
End Function

in A1:
PHP:
=F_snb()
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan