• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wanneer waarden in cel x is dan automatisch aanvullende gegevens in naastliggende cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

EPG

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2018
Berichten
10
Goedemiddag,

Ik hoop dat u mijn vraag kunt beantwoorden want ik ben al een tijdje aan het stoeien om de juiste formule te vinden.

Wanneer ik in cel B2 bv aardbei in vul zou ik graag willen dat er bij cel G2 automatisch de prijs komt te staan.

Op blad 2 heb ik vanaf A1 een lijst met producten waaronder aardbei met in kolom C de bijbehorende prijzen.

Misschien is het antwoord heel erg simpel maar ik kom er even niet uit.
 
zonder voorbeeld denk ik dat je het met VERT.ZOEKEN moet kunnen oplossen.
 
nu met voorbeeld

bedankt voor je reactie.
Ik de bijlage een soort gelijk document.
Wat ik graag zou willen is als ik op blad 1 bij soort sinaasappel invul dat er vanaf blad 2 de info wordt overgenomen wat achter het product sinaasappel staatBekijk bijlage Voorbeeld bestand.xlsx
 
Met voorbeeld denk ik nog steeds aan Vert.zoeken. Heb je dit geprobeerd?
 
Jazeker geprobeerd maar dan kom ik niet verder.
Het origineel van het bestand heeft op blad 1 nog meer velden en het lukt dus niet om de formule goed te krijgen?
Herft u een tip of voorbeeld voor mij?
 
bij deze :
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Vert.zoeken.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 28
Bedankt

Heel erg bedankt!
Ik ben met dit antwoord geholpen
 
Probeer formules consistent te maken zodat je deze, als nodig, naar rechts of beneden kan kopiëren/slepen. Het gebruik van hele kolommen kan vertragend werken. Je kan dan beter gebruik maken van een afgebakend bereik. De beste methode is dan het gebruik van een tabel.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Vert.zoeken.xlsx
    11 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan