• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop cellen leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
174
Beste helpers,
Bekijk bijlage deletecell.xlsm

Hoe kan ik in de kolom H een hele rij knoppen maken die door er op te drukken op dezelfde rij de kolom F en G leeg maken?
(F en H worden ingevuld met lijst gegevensvalidatie)
 
Daar is maar 1 knop voor nodig met deze code er achter:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Cells(ActiveCell.Row, "F").ClearContents
    Cells(ActiveCell.Row, "G").ClearContents
End Sub
 
Bedankt voor je antwoord, deze heb ik nu zo opgeroepen:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro

Cells(ActiveCell.Row, "F").ClearContents
Cells(ActiveCell.Row, "G").ClearContents
End Sub



en dan achter de knop macro1 opgeroepen. Werkt maar je moet wel nog eerst op de juiste rij gaan staan. ik zou het graag hebben dat door de knop aan ge klikken hem al weet over welke rij het gaat. dat als je met de cursor in 22 staat en je drukt op de knop in 2, dat deze dan rij 2 cleart en niet 22
 
zonder knop: Dubbelklikken in kolom H maakt de cellen in F en G van de betreffende rij leeg.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Column = 8 Then Cells(Target.Row, 6).Resize(, 2).ClearContents
End Sub
 
en dan achter de knop macro1 opgeroepen. Werkt maar je moet wel nog eerst op de juiste rij gaan staan. ik zou het graag hebben dat door de knop aan ge klikken hem al weet over welke rij het gaat. dat als je met de cursor in 22 staat en je drukt op de knop in 2, dat deze dan rij 2 cleart en niet 22

Dan moet je inderdaad een knop per rij hebben wat uiteraard zeer onpractisch is.
SjonR heeft een veel beter voorstel.
 
Zo dan
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Column = 9 Then
        Cancel = True
        Application.EnableEvents = False
        Cells(Target.Row, 6).Resize(, 2).ClearContents
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan