Afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
229
Hallo,

Ik wil graag een afbeelding op een form krijgen, deze afbeelding staat echter al geplaatst in een ander form/tabel.

In het form waar ik deze afbeelding graag wil oproepen, staan een keuzelijst Groep en een keuze lijst Sub Groep (beide zijn aparte tabellen)

In de form/tabel subgroep is de afbeelding ingevoerd, ik wil nu graag als ik in het bewuste form (FRM_Labels) een sub groep kies, de bijbehorende afbeelding in dit form verschijnt.

Voor de duidelijkheid, heb ik een groffe uitvoering van de DB bijgevoegd.

Ik hoop dat het mogelijk is, en dat iemand mij kan helpen.

Gr,
 

Bijlagen

  • Magazijn v2.0.rar
    73,4 KB · Weergaven: 29
Als je er een zipje van kan maken, dan kan ik er vandaag nog wel even naar kijken. Anders wordt het vanavond. Ik snap overigens bar weinig van je vraag, en al helemaal niet van je tabelindeling. Als ik het zo moet interpreteren, lijkt het mij volkomen onziingi om voor je groepen twee tabellen te gebruiken. Dat kan makkelijk in één tabel met een ParentID. En dan bestaat je probleem vermoedelijk al niet eens meer. En begrijp ik dat je de afbeeldingen ook nog in de tabel opslaat? Als dat zo is: lecht idee.... Hou afbeeldingen buiten de tabel en sla een tekstverwijzing naar de bestanden op. Gebruik die vervolgens om de afbeelding op het formulier te laten zien.
 
@Octafish,
Even ter verduidelijking, ik wil labels gaan maken.
Om deze te maken wil in keuze laten maken uit zoveel mogelijk standaard opties, vandaar de verdeling in groep met hieraan sub groepen.
Aan deze subgroep wil ik dan een afbeelding koppelen.
In het formulier labels wordt dan het ontwerp van het label samengesteld, als dan een keuze gemaakt wordt voor een groep met een bijbehorende sub groep zou ik graag de bijbehorende afbeelding in de form zien.

Wat betreft het opslaan van de afbeeldingen in de database, heb je volkomen gelijk,....maar dit komt naar alle waarschijnlijkheid op een netwerk te staan, waar regelmatig wordt geschoven met allerlei mappen en bestanden.
Ik ben dan ook bang dat ik de koppeling met al de afbeeldingen telkens zal moeten aanpassen.


Hopelijk is het wat duidelijker wat de bedoeling is, en ik hoop dat je wat tijd kan vinden om mij te helpen.


Bij voorbaat dank,
 

Bijlagen

  • Magazijn v2.0.zip
    98,5 KB · Weergaven: 29
....maar dit komt naar alle waarschijnlijkheid op een netwerk te staan, waar regelmatig wordt geschoven met allerlei mappen en bestanden.
Bij ons op het werk wordt alleen geschoven met mensen, niet met mappen. Is veel efficiënter :). Maar zonder gekheid: erg professioneel klinkt dat niet, en mij lijkt dat nergens goed voor, continue met mappen lopen klooien. Wat heb je daar nu aan?
Zelf sla ik afbeeldingen altijd op in een submap van de map waar de db staat, en die map kun je als relatieve map gebruiken. Zolang de afbeeldingen onder de map van de db hangen, kun je dus schuiven en verplaatsen tot de systeembeheerder weer wat nuttigs gaat doen, het systeem blijft gewoon werken. Staan de foto's op een compleet eigen locatie, ja, dan kan je een probleem hebben.

Ik zal er naar kijken!
 
@Octafish,

Ik durf het bijna niet te vragen, maar....heb jij nog ergens tijd kunnen vinden om naar het probleem te kijen ?

Gr,
 
Gekeken wel, maar ik snap je insteek nog niet helemaal. Zo heb je in je voorbeeld de tabellen niet gekoppeld (geen Relaties gelegd), iets dat je hopelijk in je echte db wel hebt gedaan. Maar dan nog: in de tabel tbl_Magazijn heb je twee velden opgenomen die met elkaar in tegenspraak kunnen zijn: [IDGroep] en [IDSubgroep]. In de tabel tbl_Subgroep (die dus in mijn ogen weg zou kunnen) heb je een veld [IDGroep] opgenomen, daarmee aangevend dat een Subgroep altijd bij een Groep hoort. Met de juiste relaties gelegd, kun je dan (nee: moet je!) in tbl_Magazijn volstaan met het opslaan van het IDSubgroep omdat als je het IDSubgroep weet, je automatisch óók de IDGroep waarde weet. Sterker nog (daarom schreef ik: moet), als je ze alletwee opslaat, kun je in [IDGroep] de waarde 1 invullen en in [IDSubgroep] de waarde 3. En dat zou niet moeten mogen, want [IDSubgroep] waarde 3 hoort bij IDGroep 1. Kortom: jouw constructie staat foute waarden toe. Moet je niet willen!
 
@Octafish,

Dank voor de snelle reactie.
Database zal inderdaad aangepast moeten worden, maar de eigenlijke vraag was hoe de afbeeldingen welke bij de subgroepen worden toegevoegd, deze weer zicht baar te maken in het formulier FRM_Labels.

In FRM_Labels wordt een groep gekozen, vervolgens is het enkel mogelijk om een subgroep te kiezen welke bij deze groep hoort, en de bijbehorende afbeelding van de gekozen combinatie groep en subgroep wordt getoond.
Ik weet niet of dat mogelijk is, en op wat voor manier dit mogelijk te maken.
Database wat aangepast, en toegevoegd



Gr,
 

Bijlagen

  • Magazijn v2.2.zip
    79,8 KB · Weergaven: 29
Uiteraard kan het :). Overigens sla je ook nog eens de afbeeldingen op in de database, en dat vínd ik toch een slecht idee!
Maar ik zal straks je db bekijken.
 
@Octafish,

Ik ben nog ff verder gegaan, en kan nu d.m.v. een subformulier de juiste afbeelding op het form krijgen.
Het is nu wel gelukt, maar ik vermoed dat dit niet de juiste manier is.

Gr,
 

Bijlagen

  • Magazijn v2.3.zip
    149,7 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan