import data en data toevoegen en dan printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maas2609

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2018
Berichten
2
Hoi,

Ik heb het volgende probleem dat ik data uit een tekst bestand heb en deze data wil ik geprint hebben, echter voordat er geprint wordt moet er gekeken worden als er op een specifieke regel een bepaalde data staat en als dit zo is dan moet er in het groot de 2 cijfers geprint worden op het papier inclusief natuurlijk de data die er is.

Een voorbeeld : ergens in de data komt een regel regelmatig voor die begint met "D 201 B". Achter de B staan 2 cijfers en die wil ik vrij groot op de pagina geprint hebben. Ik heb al het eea geprobeerd maar het lukt me niet. Ik heb het tekst bestand toegevoegd en die heb ik als 1 geheel geimporteerd in een tabel.

Ik denk dat het een moeilijk vraag is maar wie weet misschien is er iemand op dit forum die mij kan helpen ?

Alvast bedankt,
Eddy
 

Bijlagen

  • EBP0000241125.zip
    959 bytes · Weergaven: 28
Ik snap helemaal niets van je vraag. D.w.z. ik snap wel dat je een bepaalde tekst in een groot lettertype wilt afdrukken, maar niet waarom je dat in een database wilt doen, noch hoe je dat dan doet in die database. Een txt bestand importeren dat deze layout heeft? Ik dacht dat ik aardig wat kennis had van Access, maar dit kan ik echt niet importeren in een tabel. De reden is simpel: het tekstbestand heeft (voor mij althans) een structuur die je niet kunt importeren. Dat kan ik wél met een kommagescheiden bestand, waarin je dan in de eerste regel de veldnamen hebt (hoeft overigens niet, maar is wel handig) en in de volgende regels de verschillende waarden die naar die velden moeten.
In jouw bestand zie ik twee regels met veldnamen (althans: zo zie ik ze) dan een regel niks en dan twee regels die vaag iets weghebben van een record. Dus met wat moeite kan ik daar nog wel een tabel uit distilleren, met twee records, maar geautomatiseerd? Petje af dat jij dat wel kan! Hoewel...
... en die heb ik als 1 geheel geimporteerd in een tabel.
Ik denk dat je de complete tekst importeert in één veld in één record. En dan wordt het al een stuk simpeler. Dan nog: dat geautomatiseerd importeren vind ik al een hele prestatie :).

Is dit te automatiseren? Mwah.... Is het zinvol? Denk het niet; de tijd die je nodig hebt om een procedure te schrijven die 100% foutloos de klus opknapt (ik ga er even vanuit dat deze structuur niet vast ligt, en dat je dus in de tekst op zoek moet naar de twee cijfers die voldoen aan de zoekopdracht) kun je ook gebruiken om een kleine duizend teksten met de hand aan te passen. (Hele natte vinger in de lucht hier) Ik zou daar mijn handen niet aan branden. Wat kun je doen? Ik neem aan dat je een rapport hebt gemaakt waarmee je de tekst afdrukt. Dat bevat dan natuurlijk een tekstveld dat is gekoppeld aan het tabelveld. Dat veld moet je dan instellen als Memoveld met de eigenschap "Tekst met opmaak".
Het rapportveld moet dan ook zo zijn ingesteld. Maar dat is dus de makkelijkste oplossing: handmatig aanpassen.
 
Hoi,

Ik probeer het eea te automatiseren. Het tekst bestand komt vanuit Sap en heeft altijd dezelfde indeling. Echter doordat wij vallen onder een grote holding en men Sap niet wilt aanpassen, moet wij nu de opdrachten die geprint worden (dit zijn er enkele duizenden per dag) voorzien van een cijfer met de hand geschreven. En dit zijn de 2 cijfers die achter de B staan. Je begrijpt dat dit heel onzinnig werk is wat je eigenlijk door een computer moet laten doen. En aangezien we geen wijziging in Sap kunnen verwachten had ik de stille hoop om dit via Access te kunnen regelen. (als men op de heftruck zit kan men de gang niet lezen die op deze opdracht staat. De 2 cijfers achter de B is het gang nummer in het magazijn.)

Mocht jij of iemand toch een idee hebben of dit mogelijk is ?

Alvast bedankt voor het mee denken.

Eddy
 
Maar waarom moet dat in Access? Dit soort tekstbestanden heeft geen enkele waarde in een database, want je kunt de inhoud toch nauwelijks vertalen naar een tabel. Althans: ik zie dat zo nog niet zo makkelijk gebeuren. Zoals je het nu brengt druk je de tekst alleen maar af om aan de muur te hangen; dan kun je dat toch net zo goed in Word doen? Dan heb je niet het probleem dat je de tekst eerst ergens moet inladen in een tabel, en vervolgens weer in een rapport moet zien te krijgen waar de opmaak behoorlijk beperkt van is, en sowieso lastig.

In Word kun je het tekstbestand gewoon openen, met een zoekfunctie de locatie opzoeken, tekstueel aanpassen (vergroten, vet maken, rood etc) en afdrukken. Ik zie niet wat een database hierbij voor voordelen heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan