Schuifbalk vergroten/vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleKoen

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
58
Word kent rechtsonderin zo'n mooi schuifbalkje om de inhoud groter of kleiner te maken.
Helaas zit er niet een soortgelijke functie in Access.
Nu wil ik graag mijn formulieren in Access op zo'n manier vergroten of verkleinen.
Heeft iemand daarvoor een oplossing (graag in vba).
 
En wat denk je daar mee te bereiken? Het schuifje in Word (en Excel ook trouwens) is eenzoominstelling. Access kent dat niet. De enige manier om daar een formulier te 'vergroten' is letterlijk dat doen: alles vergroten. En dat betekent: tekstvakken groter maken, het lettertype in dat tekstvak groter maken, het formulier zélf vergroten, de horizontale afstand en verticale afstand tussen de objecten vergroten, afbeeldingen (als je die gebruikt) vergroten..... Weet waar je aan begint! Daar is in ieder geval géén simpele code voor, maar je moet dus het complete formulier met VBA aanpassen.

Dat kán overigens wel; ik heb wel een database gezien waarmee je dat kan doen. De code daarvoor is behoorlijk ingewikkeld, en zeker voor een ongeoefende programmeur onbegrijpelijk, en het resultaat doorgaans nogal teleurstellend. Mijn advies: maak een formulier dat op een doorsnee scherm van een doorsnee gebruiker er goed uit ziet, en gebruik hooguit een macro om de schermresolutie via VBA aan te passen van gebruikers die een te hoge resolutie hebben waardoor de formuliereh er kleiner uitzien.
 
'Zoom' ;-)

Ik heb idd al iets soortgelijks gemaakt. Mijn formulieren passen zich aan de schermresolutie aan (liquid) met een begrenzing aan de lengte van een horizontale en verticale lijn.
Maar ik bedenk me nu dat een wijziging van de schermgrootte alleen maar in de ontwerpweergave (of bij het laden van het formulier) kan.

Dank voor je antwoord. Duidelijk dat mijn zoektocht op niets uitliep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan