• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA rijen verbergen bij waarde in bepaalde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank1985

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Berichten
39
Hallo,

Voor mijn werk ben ik een document aan het maken waarin dmv een formulier in een menu een selectie (checkbox) aangevinkt kan worden.
Met de selectie kan bijv onderdeel A tot onderdeel Z aangevinkt worden. Onder deze onderdelen 'hangen' materialen.

Ik heb bij de checkbox aangegeven welke regels zichtbaar gemaakt moeten worden, het aantal regels verschilt omdat voor onderdeel A 12 materialen en voor onderdeel B 3 materialen etc etc benodigd zijn.

Als ik bij onderdeel A materialen toevoeg (wat regelmatig voorkomt) dan moet ik alle code bij de checkbox veranderen (bijv Rows 3-12 ipv Rows 3-10).

Nu is mijn idee om na selectie vba te laten zoeken op een bepaalde waarde in een cel van een rij.
Onderdeel A krijgt in kolom K rij 3-10 een A
Onderdeel B krijgt in kolom K rij 11-15 een B
etc etc

Als ik bij onderdeel A iets toevoeg, voeg ik een regel toe en verschuift alles naar beneden. in Kolom K rij 11 zet ik dan een A.
Dit heeft als voordeel dat ik niets hoef te wijzigen na toevoeging of verwijderen van materialen.

Mijn vraag:

Wat is de code voor VBA om rijen te verbergen waarvan de waarde in kolom K bijv A is.

Groet Frank
 
Frank,

dat kan met:
Code:
Sub A()

Dim cell As Range
With Sheets("Sheet1")
    For Each cell In .Range("K1:K50")
        If UCase(cell.Value) = "A" Then cell.EntireRow.Hidden = True
    Next
End With

End Sub


Gr.
Lambert
 
Laatst bewerkt:
totaal anders:

Code:
Sub A()
   Sheets("Sheet1").Range("K1:K50").autofilter 1, "<>A"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan