• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vanuit een hoofdblad overzetten naar diverse tabbladen op een criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndriesP

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2018
Berichten
8
Gegevens vanuit een hoofdblad overzetten naar diverse tabbladen op een criterium

Beste Forum Leden,


Ik zoek een macro waarmee ik regels vanuit een hoofdblad kan wegschrijven naar diverse tabbladen (liefst in een nieuw document) op basis van de artikelnaam uit het hoofdblad. Ik heb wel macro's gevonden op internet die dit kunnen maar die voldoen niet aan de wensen omdat deze de tabbladen iedere keer geheel opnieuw opbouwen terwijl ik alleen wil dat ze de laatst toegevoegde regels aan de juiste tabbladen toevoegen. Behalve als ik een nieuw artikel toevoeg aan het hoofdblad dan zou er wel een nieuw tabblad gemaakt moeten worden. Indien een regel is weggeschreven naar de diverse tabbladen dan zou dit zichtbaar moeten worden in het hoofdblad.
In de verschillende tabbladen per artikel wordt door diverse afdelingen later informatie toegevoegd en of verwijderd waardoor de tabbladen aangevuld moeten worden met de laatst toegevoegde regels.

Mijn kennis van VBA is helaas erg beperkt. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

In bijlage een voorbeeld van het bestand.

Mvg,

Andries
 

Bijlagen

  • Test gele blaadjes.xlsx
    82,4 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
deze in Blad "Totaal"?

Code:
Sub sjonr()
Application.ScreenUpdating = False
    For Each cl In Range("A2:A" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
        With Sheets(cl.Offset(, 2).Value)
            LR = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
            .Cells(LR, 1).Resize(, 18).Value = cl.Resize(, 18).Value
        End With
    Next

End Sub
 
Heb je wel goed nagedacht over deze opzet? Waarom niet alles vastleggen in 1 tabel? Hoe moet ik het zien dat als er data verwijderd wordt dat dit toegevoegd moet worden? Hoe wil je wijzigingen terug laten komen in de tabjes zonder deze opnieuw op te bouwen?

Als je kennis van VBA beperkt is dan kan je het beter zoeken in de standaard mogelijkheden van Excel. Al kunnen we hier van alles in elkaar knutselen voor je.;)
 
Code:
Sub hsv()
Dim sv, i As Long, j As Long, obj As Object
Application.ScreenUpdating = False
With Sheets("totaal").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 19)
sv = .Value
 Set obj = CreateObject("scripting.dictionary")
   For i = 2 To UBound(sv)
     If sv(i, 1) > 0 Then obj.Item(sv(i, 3)) = ""
   Next i
 For j = 0 To obj.Count - 1
   .AutoFilter 3, obj.keys()(j)
   .AutoFilter 19, "="
    If IsError(Evaluate("'" & obj.keys()(j) & "'!A1")) Then
      Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = obj.keys()(j)
      Sheets("totaal").Rows(1).Copy Sheets(obj.keys()(j)).Cells(1)
     End If
        .Offset(1).Copy Sheets(obj.keys()(j)).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
        Sheets("totaal").AutoFilter.Range.Offset(, 18).Resize(, 1).SpecialCells(12) = "verzonden"
        .AutoFilter
   Next j
   End With
End Sub
 
Bedankt allemaal voor de snelle reacties en de inspanningen, dat waardeer ik enorm.

Ik krijg helaas een foutmelding op de macro van Sjon

Hij geeft een foutmelding op de "with sheets"

En helaas werkt de Macro van HSV ook niet. Hij geeft een fout op de autofilter 19

Hebben jullie hier een oplossing voor ? En is het mogelijk om de macro dmv een knop op te roepen?
 
Mijn macro werkt alleen wanneer van elk product ook een tabblad bestaat.
 
In tabblad totaal zet je in cel S1 een tekst.
 
Heren, (neem ik aan ?) alweer bedankt. Ik ga er morgen eens verder mee.
 
Goede avond,

Ik ben verder gegaan met de macro van HSV omdat het handig is om tabbladen automatisch aan te laten maken indien er een nieuw artikel wordt toegevoegd en na het vullen van cel S1 werkt deze perfect.

Bedankt zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan